روسیه: هیأت ریاض در مذاکرات ژنو دبه کرد

روسیه: هیأت ریاض در مذاکرات ژنو دبه کرد
پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 - 18:01

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد پیشروی ها و موفقیت های جدی ارتش سوریه در شمال استان حلب دلیل تصمیم "معارضان ریاض" برای تعلیق مذاکرات ژنو است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت: ارتش سوریه توانست با آزادسازی چندین روستا در منطقه شمال حلب، راه امدادرسانی ترویست های "جبهه النصره" و "احرار الشام" را بین این شمال استان حلب و استان ادلب قطع کند.
زاخارووا افزود: این دستاورد ضربه ای شدید به گروه های مختلف تروریستی و حامیان آنها بود.
وی تاکید کرد: برخی گروه ها در سوریه، قراردادهای تجاری با داعش امضا کرده اند که بر اساس آن در ازای صادرات محصولات کشاورزی به رقه و دیگر مناطق شرق سوریه، برای داعش در ادلب سوخت و اسلحه ارسال کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که راه سوخت رسانی به تروریست های ادلب قطع شده و تنها راه آنها وارد کردن سوخت از ترکیه از طریق گذرگاه باب الهوی است که تحت سیطره جبهه النصره قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع سرنگون شدن جنگنده روسی توسط ترکیه، تاکید کرد که آنکارا تا کنون اطلاعاتی که ثابت کند جنگنده روسی حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود، ارائه نکرده و به درخواست های طرف روسی در این باره اعتنا ننموده است.
زاخارووا همچنین اظهارات وزارت خارجه ترکیه درباره عدم اعتراف روسیه به "وقایع آشکار" در نقض مرزهای ترکیه را غیر قابل قبول دانست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها