بیانیه "احمقانه" ناتو درباره حمله اتمی روسیه به سوئد

بیانیه
پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 - 23:05

اظهارنظر دبیرکل ناتو درباره احتمال برنامه‌ریزی روسیه جهت حمله اتمی به سوئد، موجب خنده و تمسخر کارشناسان روس شد، تا جایی که بیانیه ناتو را "احمقانه" خواندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو، در گزارشی اعلام کرد که روسیه، در تلاش برای حملۀ احتمالی به کشورهای ائتلاف است و رزمایش های سه سال گذشتۀ روسیه، نشان از این دارد که مسکو به امکان حمله اتمی به سوئد می اندیشد.
کارشناسان روس که از این اظهارات به خنده افتاده اند، در عین حال، این گونه اظهارات را نشان دهنده تلاش ناتو برای توجیهِ بازنگری در راهبردِ اتمی کشورهای عضو این پیمان دانستند و هدف از آن را افزایش آمادگی های نظامی این کشورها ارزیابی کردند.
"کنستانتین سِوکوف" رئیس آکادمی بحران های ژئوپلتیک، این بیانیه را "حماقت" توصیف کرد و آن را "غوغایی بی ارزش" خواند.
اما "سرگئی یرماکوف" کارشناس مستقل نظامی در این خصوص مدعی شد: این بیانیه، زمینه را برای تغییراتِ آینده در راهبرد اتمی سازمان ناتو فراهم می کند و پیش بینی می شود که در تابستان آینده در اجلاس ناتو که در ورشو برگزار می شود، در راهبرد اتمی اعضای این سازمان بازنگری شود تا جلوی روسیه گرفته شود، زیرا روسیه و نیروهای اتمی راهبردی، تهدیدی بسیار خطرناک برای ناتو به شمار می روند و اعضای این سازمان ناچارند برای مقابله با چالشِ اسطوره وارِ روسیه چاره ای بیندیشند.
در این میان، "الکساندر خرومچخن" رئیس موسسه تحلیلی نظامی خاطر نشان کرد: ناتو، نه از نظر نظامی و نه از نظر روانی، آمادگی مقابله با روسیه را ندارد.
وبگاه اسپوتنیک روسیه، در واکنش به این ادعای دبیرکل ناتو، نوشت: اگر روسیه، سوئد را با بمب اتمی هدف قرار دهد، نیمی از اروپا منفجر و ویران خواهد شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها