وزیر خارجه مصر: با دولت سوریه در تماسیم

وزیر خارجه مصر: با دولت سوریه در تماسیم
پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 - 23:12

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد، حل و فصل بحران سوریه به دلیل چالش های فراوان، از عهدۀ یک کشور خارج است و تلاش وسیع بین‌المللی را اقتضا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، سامح شکری در نشست موسوم به "حمایت از آوارگان سوری" در لندن خاطرنشان کرد که کنترل پیامدهای انسانی نمی تواند جایگزین حل سیاسی بحران و قطع ریشه های آن باشد تا از این طریق ملت سوریه در داخل و خارج از این کشور به حقوق و خواسته های خود برسند.
وی افزود: حل سیاسی بحران سوریه فضای واقعی به جبهه حامی منطق حکومت مدنی و دمکراتیک عادلانه کمک می کند تا گامی به سوی مقابله با تمامی جبهه ها و نیروهای تروریستی و افراط گرا بردارد که البته تعدادی از آنها در پوستین معارضان پنهان شده اند و در عین حال اهدافی در جهت سیاسی کردن دین به منظور تفرقه افکنی مذهبی و تجزیه طلبی و افراط گرایی دارند.
شکری در ادامه تاکید کرد که با مقامات سوریه تماس هایی داشته است. وی خاطرنشان کرد که آنها چالش های بزرگی در داخل دارند و کشورش از تلاش برای تامین نیازهای انسانی ملت سوریه حمایت می کند و در حال حاضر نیز در حال تماس با مقامات سوری به مئظور تسهیل در امر کمک رسانی به مضایا، کفریه و فوعه هستند.
وی از تعلیق مذاکرات اظهار تاسف و ابراز امیدواری کرد که همه از روزهای آینده برای فراهم کردن شرایط مطلوب ازسرگیری فرایند مذاکرات در سریع ترین زمان ممکن استفاده کنند و حمایت های لازم را از فرستاده سازمان ملل به عمل آورند تا ماموریت خود را به بهترین نحو ممکن عملی کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها