ترکیه: به تنهایی وارد سوریه نمی شویم

ترکیه: به تنهایی وارد سوریه نمی شویم
جمعه 16 بهمن 1394 - 21:08

یک مسؤول ترکیه‌ای خبر تصمیم این کشور برای مداخله نظامی در سوریه را تکذیب و اعلام کرد که ترکیه درخصوص این مساله یکجانبه وارد عمل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رویترز روز جمه به نقل از یکی ازمسؤولان دولتی ترکیه بدون ذکر نام وی گزارش داد: ترکیه هیچ طرح و فکری برای حمله نظامی به سوریه یا اعزام نیروی زمینی به این کشور ندارد . 
این مسؤول تُرکیه ای خاطرنشان کرد: ترکیه عضو ائتلاف بین المللی (مبارزه با داعش) است و با متحدانش همکاری می کند و به این همکاری ادامه خواهد داد و بارها اعلام کرده است که به صورت یکجانبه و انفرادی رفتار نخواهد کرد .
روزنامه گاردین پیشتر نوشته بود که عربستان احتمالاً هزاران نیروی نظامی ویژۀ خود را با همکاری ترکیه به سوریه اعزام خواهد کرد.  
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد: عربستان و ترکیه همچنان برای سرنگون کردن نظام سوریه تلاش می کنند و قائل به حل سیاسی بحران این کشور نیستند و آن را مفید نمی دانند و بر لزوم استفاده از روش نظامی علیه نظام دمشق تأکید دارند.
گاردین نوشت : عربستان و ترکیه در راستای سرنگون کردن نظام بشار اسد چند هفته پیش مرکزی را برای همکاری نظامی تشکیل داده اند .
ایگور کُناشِنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد : نظامیان روس مشاهده می کنند که ترکیه در مرزهای خود با سوریه به فعالیت های مخفیانه می پردازد.
کناشنکوف افزود : دولت آنکارا این هفته ناگهان تصمیم گرفت که ناظران روس را از اجرای عملیات شناسائی برفراز مناطق مرزی سوریه و ترکیه منع کند در حالی که آنها طبق توافقنامه بین المللی " آسمان های باز " به اجرای این عملیات می پرداختند.
کناشنکوف گفت : وزارت دفاع روسیه قبلاً در منطقه خاورمیانه به عملیات شناسائی می پرداخت و این عملیات را بیشتر کرده بود و اگر دولتمردان آنکارا معتقدند که با منع ناظران روس از اجرای عملیات شناسائی برفراز مناطق سوریه و ترکیه می توانند چیزهایی را پنهان کنند ، باید بدانند که این کارشان کاملاً غیرحرفه ای و نسنجیده است .

 

پربیننده ترین خبرها