دستور نتانیاهو برای مجازات گروهی فلسطینیان+گزارش

جمعه 16 بهمن 1394 - 22:51

قدس اشغالی (العالم) – به دنبال ادامه انتفاضه فلسطینیان و عملیات باب العامود، رژیم صهیونیستی با افزایش شمار نیروهایش در کرانه باختری و اطراف قدس، محاصره شهرک "قباطیه" در "جنین" و گسترش بازداشت فلسطینیان، سیاست مجازات گروهی را به اجرا گذاشته است.

"خضر شاهین" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از سرزمین های اشغالی گزارش داد، این تصمیم پس از نشست فوق العاده کابینه رژیم اسرائیل که به دنبال عملیات "باب العامود" تشکیل شده بود، اتخاذ شده است.
عملیات باب العامود به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن 3 نفر دیگر منجر شده بود.
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریاست نشست امنیتی فوق العاده را با حضور وزیر جنگ، رییس ستاد ارتش و سران نهادهای امنیتی این رژیم به منظور بررسی تحولات امنیتی پس از عملیات باب العامود که توسط جوانان فلسطینی منطقه قباطیه در کرانه باختری انجام شد، به عهده داشت.
تصمیم های این نشست شامل محاصره قباطیه، افزایش نیروهای ارتش در کرانه باختری، افزایش بازداشت ها و ارزیابی انتفاضه فلسطین بود.     
"محمد قرش" کارشناس امور رژیم صهیونیستی به خبرنگار شبکه خبری "العالم" گفت: راه حل نظامی و امنیتی، امنیت و ثبات را برای رژیم صهیونیستی به ارمغان نمی آورد و گلوله باران فلسطینیان و افزایش شمار نظامیان صهیونیست هر قدر هم که به طور گسترده صورت بگیرد، دستاوردی برای کابینه نتانیاهو نخواهد داشت.  
نتانیاهو، نهادهای امنیتی را مامور کرد که در کرانه باختری اقداماتی چون جداسازی شمال و جنوب آن، محدودسازی تردد شهروندان فلسطینی و تقویت حضور نیروهای نظامی صهیونیستی در ورودی شهرهای فلسطینی را به اجرا بگذارند. 
"عونی غوشه" نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: تدابیر رژیم صهیونیستی انعکاس دغدغه شماری از احزاب معارض غیر فعال در کابینه این رژیم است که دریافته اند این بحران با تدابیر امنیتی و افزایش خشونت حل نمی شود.   
کابینه صهیونیستی با انتقاد شدید معارضین صهیونیست و برخی سران نهادهای امنیتی به خاطر آنچه شکست در مقابله با اوضاع امنیتی داخلی خوانده اند، مواجه است. 
"خضر شاهین" خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد، 70 درصد ساکنان فلسطین اشغالی اعتمادی به تدابیر کابینه نتانیاهو در تل آویو نداشته و به خاطر احساس ناامنی، از سرکردگان این رژیم خواسته اند که بحران با فلسطینیان را حل و فصل کنند.

پربیننده ترین خبرها