انگلیس ازسرکوب داعش و النصره در سوریه انتفاد کرد

انگلیس ازسرکوب داعش و النصره در سوریه انتفاد کرد
شنبه 17 بهمن 1394 - 13:19

وزیر خارجه انگلیس با انتقاد از همراهی روسیه با ارتش سوریه در سرکوب داعش و جبهه النصره، آن را سبب پیچیدگی شدید فرایند سیاسی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، روزنامۀ الحیات، چاپ لندن به نقل از فیلیپ هاموند نوشت: هاموند از روسیه خواسته است با اعمال فشار بر دولت سوریه، زمینه اعتمادسازی از طریق آتش بس و تشکیل هیأت دولت انتقالی و برگزاری انتخابات را فراهم کند.

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که روند گفت وگوهای ژنو3 کُند خواهد بود و بارها به مشکل خواهد خورد.

هاموند گفت: میان دولت سوریه و مخالفان، شکافی عمیق وجود دارد و گروه بینِ المللیِ حمایت از سوریه باید دو طرف را به دستیابی به پیشرفت و اعتمادسازی تشویق کند.

وی افزود: روسیه، می تواند که منافع و نفوذ تاریخی خود را در سوریه حفظ کند، اما در عین حال، باید به مرحلۀ برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه بدون مشارکت اسد در آن برسیم.

هاموند، اعتماد سازی، ایجاد گذرگاه های انسان دوستانه، مبادلۀ زندانیان و تضمین توقف بمباران مناطق غیرنظامی به منظور اعتمادسازی و نشان دادن حسن نیت در درجه اول و پس از آن آتش بس فراگیر و ایجاد دولت انتقالی را از عوامل موفقیت مذاکرات صلح دانست.

وی گفت: در زمینه ایجاد دولت انتقالی، با روسیه اختلاف نظر داریم، روس ها، دم از دولت وحدت می زنند و منظور از آن، دولتی به رهبری بشار اسد و با حضور بعضی از مخالفان است. اما ما قائل به تشکیل دولتی انتقالی هستیم که اگر قرار باشد اسد در آن نقشی داشته باشد، باید تنها در اوائل آن باشد و هنگام تشکیل دولت انتقالی باید از آن کناره گیری کند تا راه برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه ای که اسد در آن حضور نداشته باشد، فراهم شود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها