گزارش تکان‌دهنده از خطر نفوذ سریع داعش در جهان

گزارش تکان‌دهنده از خطر نفوذ سریع داعش در جهان
شنبه 17 بهمن 1394 - 14:35

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، اعلام کرد که 34 گروه مسلح در نقاط مختلف جهان با گروه تروریستی داعش بیعت کرده اند و پیش بینی کرد که این آمار در سال جاری افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش روز جمعه 5 فوریه دبیر کل سازمان ملل متحد برای شورای امنیت سازمان ملل آمده است که باید منتظر افزایش حملات گروههای تروریستی وابسته به "داعش" در کشورهایی مثل فیلیپین، ازبکستان، پاکستان، لیبی و نیجریه باشیم.
در این گزارش آمده است: "افزایش جدید نفوذ داعش در غرب و شمال افریقا و خاورمیانه و نیز جنوب و جنوب شرق آسیا بیانگر سرعت و دامنه گسترش این خطر ظرف فقط 18 ماه است".

داعش ثروتمند ترین گروه تروریستی جهان
دبیر کل سازمان ملل در این گزارش، "داعش" را ثروتمندترین گروه تروریستی جهان دانسته و خاطرنشان کرده است که این گروه بیش از یک میلیارد دلار از بانکهای مناطق اشغال شده به جیب زده است. از این گذشته طبق آمارهای مختلف، این گروه، در سال گذشته حدود 400 یا 500 میلیون دلار از محل فروش نفت و مشتقات نفتی به دست آورده است. این در حالی است که شورای امنیت بین الملل خرید نفت از داعش را تحریم کرده است.
علاوه بر این "داعش" سالانه حدود یک میلیارد دلار از محل عوارضی که از عبور کامیونها از مناطق تحت اشغال خود دریافت می کند، به دست می آورد. 

پربیننده ترین خبرها