نخست وزیر عراق: بغداد پایتخت همه عراقی هاست

نخست وزیر عراق: بغداد پایتخت همه عراقی هاست
شنبه 17 بهمن 1394 - 22:26

العالم - دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که بغداد پایتخت همه عراقی هاست و هیچ دیوار یا حفاظی برای جدا کردن آن نباید وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه ای که سومریه نیوز به نسخه ای از آن دست یافته است، اعلام کرد: بغداد متعلق به همه عراقی ها است و همچنان متعلق به همه باقی خواهد ماند و نمی توان آن را در حصار قرار داد یا سایر شهروندان عراقی را از ورود به پایتخت یا خروج از آن منع کرد.

این بیانیه می افزاید: وظیفه ما حمایت از همه شهروندان پایتخت در برابر هرگونه اقدام مجرمانه گروه های تروریستی است و برای تحقق این امر باید تمام تدابیر لازم را برای برطرف کردن خلاء ها و تردد آسان و امن شهروندان به پایتخت اتخاذ کرد.

فرماندهی عملیات بغداد روز چهارشنبه اعلام کرده بود که کار تدارکاتی برای ایجاد یک مانع امنیتی در بغداد در جریان است ولی از ذکر جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرده بود.

گروه تروریستی داعش که بخش های وسیعی از خاک عراق در شمال و غرب عراق را از 19 خرداد ماه سال 93 در اشغال خود دارد، در ماه های اخیر مسئولیت چندین حمله در پایتخت عراق را به عهده گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها