تظاهرات افراطی های اروپا ضد پناهجویان

تظاهرات افراطی های اروپا ضد پناهجویان
يکشنبه 18 بهمن 1394 - 14:10

اتریش و مجارستان هشدار دادند اگر یونان نتواند از ورود موج پناهندگان ازترکیه جلوگیری کند؛ اتحادیه اروپا خط دفاعی در کشورهای حوزه شبه جزیره بالکان را ایجاد و تدابیری در مرزهایش خواهد اندیشید.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نشست کشورهای اتحادیه اروپا با تجمع هزاران هوادار جنبش "پگیدا" (جنبش ضد اسلامی و افراطی میهن پرستان اروپایی مخالف مهاجرت مسلمان) در شهر هلند و در شهرهای اروپایی زیادی از جمله ورشو ، پراگ ، دوبلین ، کاله و درسدن همزمان شد.

حدود 5 هزار نفر در تظاهراتی که دو گروه راست گرای پراگ برگزار کرده بودند، شرکت کردند، این در حالی است که پلیس سواره نظام، گروههای هوادار و مخالف پگیدا را در آمستردام تعقیب و دستکم ده نفر از آنان را بازداشت کرد.

در آمستردام نیز صدها هوادار و مخالفان پگیدا تجمع کرده و پارچه نوشتهایی با این عنوان " پناهندگان خوش آمدید " و" خوش نیامدید مسلمانان " در دست داشتند.

دهها تن از نیروهای پلیس سواره نظام و پلیس ضد شورش نیز برای جدایی دو گروه مخالفان و حامیان "پگیدا" مستقر شده و بالگردهای نظامی نیز بر فراز محل در حال پرواز بودند.

خبرنگار فرانسه نیز از بازداشت دهها نفر خبر داد، این در حالی است که پلیس سواره نظام با هدف جدا کردن این دو گروه به تعقیب آنان مبادرت کرد.

در شهر کاله در شمال فرانسه نیز که اردوگاه پناهندگانی وجود دارد که پناهندگان برای رسیدن به انگلستان در صدد عبور از کانال واقع در این منطقه هستند، پلیس در این منطقه تظاهرات مشابهی را متفرق و حدود 320 نفر را بر اساس اعلام مقامات محلی بازداشت کرد.

پلیس نیز پس از درگیری میان دوطرف؛ به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرد.

جنبش افراطی پگیدا یا " ملی گرایان اروپایی مخالف با اسلامی شدن غرب " نیز که پاییز سال 2014 در آلمان ظهور پیدا کرد روز شنبه خواهان برگزاری تظاهرات شده و هواداران خود در 14 شهر اروپایی را به مشارکت در راهپیمایی مخالف با مهاجرت مسلمانان با شعار "اروپا دژ محکم " فرا خواند.

هواداران پگیدا در درسدن آلمان نیز در منطقه ساحل رود ایلبی که از مرکز استان ساکسونیا عبور می کند علیه مهاجرت گسترده مسلمانان و به اصطلاح اسلامی شدن تجمع کردند.

پلیس نیز بیش از هزار نفر از نیروهای خود را برای تضمین امنیت؛ مجهز به خودروهای آب پاش در شهر مستقر کرد در حالی که روز پنجشنبه مشارکت حدود 15 هزار نفر را پیش بینی کرده بود.

خبرنگار فرانسه نیز گفت: تظاهر کنندگان حدود چند هزار نفر بودند که به آرامی تجمع کرده و پرچم ها و پارچه نوشته هایی را در مخالفت با انگلا مرکل صدر اعظم آلمان و انتقاد به سیاست باز وی در برابر مساله مهاجرت در دست داشتند.

در مقابل صدها نفر نیز درهمان روز در تظاهرات مخالفان پگیدا شرکت کرده و خواهان مدارا با مهاجران بودند و خبرگزاری آلمان نیز در این باره نوشت :شمار این افراد کمی از دو هزار نفر بیشتر بود یعنی خیلی کمتر از ده هزار نفر که پلیس پیش بینی کرده بود.

آلمان سال گذشته میزبان یک ملیون و صد هزار پناهنده و آوارگان جنگی بود.

 خبرنگار فرانسه در پراگ شمار افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را حدود 5 هزار نفر برآورد کرد اما پلیس شمار رسمی شرکت کنندگان در راهپیمایی حامیان پگیدا یا راهپیمایی مخالفان این جنبش را اعلام نکرد اما چهار نفر را بازداشت کرد.

اعلام طرح اتحادیه اروپا در خصوص ایجاد خط دفاعی در کشورهای حوزه شبه جزیره بالکان نیز با نشست غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در آمستردام که ترکیه و کشورهای شبه جزیره بالکان نیز بدان دعوت شده بودند، هم زمان شد این در حالی است که " ورنر وایمن "مشاور اتریشی به نوع خود از آژانس امنیت مرزهای اروپا موسوم به فرونتکس خواست تا مهاجرانی را که با تلاش مستقیم ترکیه در صدد ورود به یونان بوده و بازداشت شده اند، بازگردانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها