اردوغان:در صورت لزوم مرز را به روی پناهجویان باز میکنیم!

اردوغان:در صورت لزوم مرز را به روی پناهجویان باز میکنیم!
يکشنبه 18 بهمن 1394 - 17:03

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، گفت که در صورت ضرورت کشورش آماده است اجازه دهد هزاران پناهجوی سوری که از درگیریها در حلب گریخته‌اند، وارد خاک ترکیه شوند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ترکیه اعلام کرده بود که در تدارک کمک به این پناهجویان است، اما مرزهای این کشور به روی پناهجویان باز نخواهد شد.

به دنبال این امر، مقام های اتحادیه اروپا از ترکیه خواستند تا اجازه دهد دهها هزار پناهجوی سوری که در مرز این کشور با سوریه تجمع کرده‌اند، وارد خاک ترکیه شوند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،گفته است وظیفه اخلاقی ایجاب می‌کند که از این پناهجویان حمایت کنیم.

ترکیه اعلام کرده که تعداد سوری‌هایی که در تلاشند همزمان با شدت گرفتن جنگ در شمال سوریه وارد خاک ترکیه شوند تقریبا دو برابر شده است.

به گفته شهردار شهر مرزی کیلیس در ترکیه دست‌کم ۳۵ هزار پناهجو در مناطق مرزی تجمع کرده‌اند و این در حالی است که ترکیه به این آوارگان اجازه ورود به خاک خود را نمی‌دهد، اما اعلام کرده است که امدادگران با ورود به خاک سوریه به آنها کمک می‌کنند.

در چند روز گذشته ارتش سوریه با پشتیبانی همپیمانانش پیشرفت‌های زیادی در شمال سوریه و در حوالی شهر حلب کسب کرده و مناطق زیادی را از سیطره تروریست ها و گروه های مسلح آزاد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها