محمد خزاعی:

کشورهای حامی تروریسم علیه ایران فعالیت می کنند

کشورهای حامی تروریسم علیه ایران فعالیت می کنند
يکشنبه 18 بهمن 1394 - 20:26

العالم - نماینده سابق ایران درسازمان ملل متحد گفت کشورهایی که تلاش کردند قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل صادر شود، متهم به همکاری با گروههای افراطی و تروریستی مانند داعش هستند.

محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و دارائی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی یکشنبه شب در گفت و گو با برنامه " من طهران" شبکه العالم درباره فشار برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صادرشدن قطعنامه ضد ایرانی با ادعای حمایت از حقوق بشر یا در بخش نظامی یاداور شد: کشورهائی که تلاش می کنند قطعنامه ای ضد ایرانی به ادعای حمایت از حقوق بشر یا امور دیگر صادر کنند ، متهم به همکاری با برخی از گروه های افراطی و تروریستی همچون داعش هستند و خودشان نیز سرانجام گرفتار این گروه ها شده اند.

وی افزود: جهان وارد مرحله جدیدی شده است خصوصاً در زمینه حل مساله هسته ای و دیدگاه هائی که برخی کشورها در این زمینه اتخاذ کرده اند. مقام های آمریکائی ، کشورهای اروپائی و دیگران فهمیده اند که حل بسیاری از اختلافات منطقه بدون کمک های جمهوری اسلامی ایران امکان ندارد و ثابت شده است که پیشنهادهای ایران برای حل بحران ها و اختلافات درست بود.

خزاعی گفت: برخی از اعضای شورای امنیت بارها اعلام کرده اند که تعامل و همکاری با ایران به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان خواهد بود زیرا ایران از قدرت و جایگاه خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به استقبال از پیشنهاد رئیس جمهوری ایران درباره مبارزه با خشونت و افراطی گری درسازمان ملل یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که گروه های تکفیری و افراطی خطری جدی برای منطقه هستند و ایران می تواند نقش مهمی در جلوگیری از گسترش دامنه فعالیت این گروه های خطرناک ایفاء کند و همگان به درستی دیدگاه ایران درباره مبارزه با چنین گروه هائی اذعان دارند.

آمادگی ایران برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه

معاون وزیراقتصاد و دارائی خاطرنشان کرد: همکاری با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است و ایران تلاش می کند که با روش دیپلماسی و مذاکره تنش ها و اختلافات خود با یک یا دو کشور منطقه را حل و فصل کند.

خزاعی افزود: برخورداری منطقه از رشد ، توسعه ، صلح و امنیت مستلزم همکاری سیاسی و اقتصادی کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای منطقه و همسایه است.

"ایران برای همکاری همه جانبه برای بهبود اوضاع منطقه آماده است زیرا اعتقاد دارد سرنوشت کشورهای منطقه به گونه ای به همدیگر گره خورده است و نباید نادیده گرفته شود"

وی خاطرنشان کرد: ایران برای همکاری همه جانبه برای بهبود اوضاع منطقه آماده است زیرا اعتقاد دارد سرنوشت کشورهای منطقه به گونه ای به همدیگر گره خورده است و نباید نادیده گرفته شود.

توافق هسته ای و چشم انداز اقتصاد ایران

رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي فني و اقتصادي ايران گفت توافق هسته اي ميان ايران و 5+1 موفقيتي چشمگير براي دستگاه ديپلماسي ايران به شمار مي رود و پس از لغو تحريم هاي اقتصادي عليه ايران، افق هاي جديد درزمينه هاي اقتصادي ميان ايران و كشورهاي جهان گشوده شده است.

خزاعی افزود " ايران در مذاكرات هسته اي با گروه 5+1 ثابت كرد كه اين كشور هيچ خطر هسته ای برای منطقه و جهان ندارد و فعاليت های هسته ای ايران صرفاً فعاليت هايی مسالمت آميز در مسير تحقق منافع كشور در زمينه های پزشكی ، تامين نيروی برق و علوم و غيره است".

مديريت موفق اقتصاد عليرغم تحريم های طولانی مدت

وی خاطرنشان كرد جمهوري اسلامي ايران با وجود متحمل شدن فشارهای مستمر توانست اقتصاد كشور را با موفقيت اداره كند، موفق شد كه سوء تفاهم ها و ترديدهای متعدد درباره برنامه هسته ای ايران را از بين ببرد و تحريم هاي اعمال شده از سوي شوراي امنيت و نيز تحريم هاي يكجانبه برخي كشورها عليه ايران را لغو كند.

"ایران توانست حق خود را در غنی سازی اورانيوم و برخورداری از انرژی هسته ای تثبيت كند تا بدين ترتيب دوره طولانی و سخت تحريم ها پايان يابد"

خزاعی تاکید کرد : ایران همچنین توانست حق خود را در غني سازي اورانيوم و برخورداري از انرژي هسته اي تثبيت كند تا بدين ترتيب دوره طولاني و سخت تحريم ها پايان يابد.

معاون وزیر اقتصاد و دارائی گفت افق جديدی كه درزمينه های اقتصادی ميان ايران و جهان درحال گشوده شدن است، دو ويژگي بارز دارد : يكي اين كه ما علی رغم كاهش قيمت نفت توانسته ايم كه منابع مالی لازم را برای اجرای طرح ها از جمله طرح هاي زيرساختي تامين كنيم و روابط خود را با مراكز و موسسات مالي و بانك هاي جهاني و كشورهاي خارجي توسعه دهيم تا جائيكه مذاكرات در اين بخش بسيار مفيد و خوب بوده است.

وی افزود: ويژگی دوم اين است كه نگاه ما به روابط اقتصادی جهانی، صرفاً به تامين نيازهای ايران محدود نمی شود ؛ بلكه ايران در ديپلماسی اقتصادی به موضوع مهم روابط و ارتباطات و اشتراكات با كشورهاي ديگر توجه دارد، از اين رو ، طبق مذاكراتي كه در جريان سفر حسن روحاني رئيس جمهوری ايران و اعضاي دولت او به اروپا انجام شد، و نيز با توجه به سفرهای مسئولان خارجی و اعتراف تدريجی غربی ها به توانايی های عظيم ايران ، من شخصاً بعيد نمي دانم كه ايران روزی به يكی از كشورهای اقتصادی بزرگ در منطقه و جهان تبديل شود و از جايگاه اقتصادی برجسته در سطح جهان برخوردار گردد.

تحقق رشد اقتصادی و جذب سرمايه گذاری خارجی

معاون وزیر اقتصاد دارائی درباره شرایط ایران بعد از لغو تحریم ها و فرصت های جدید پیش روی اقتصاد ایران تأکید کرد که حجم سرمایه گذاریها در طرح های مختلف کشور افزایش خواهد یافت، روند صادرات و تولید در کشور رشد می یابد و در نهایت به افزایش درآمد منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد، طبق دیدگاهها و محاسبات مؤسسات اقتصادی بین المللی مثل بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، ایران می تواند در مرحله پس از اجرای توافق هسته ای، به رشد اقتصادی 6 درصدی برسد. کما اینکه دولت فعلی در دو یا سه سال گذشته به رشد اقتصادی بالایی برابر با 3 درصد دست یافته و این نشان می دهد که کشور به دلیل برخورداری از توانمندیهای اقتصادی و ساختاری، به تحقق رشد اقتصادی مورد نظر یعنی هشت درصد ظرف دو سال آینده نزدیک شده است.

خزاعی افزود: جمهوری اسلامی ایران می کوشد براساس برنامه ششم توسعه در بودجه سال جاری، بین 20 تا 25 میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی لحاظ و این امر را محقق کند. و طبق توافقنامه های امضا شده، حجم سرمایه گذاریها بدون احتساب بخش نفت و گاز و به طور کلی انرژی، ظرف کمتر از دو هفته از اجرای برجام، به حدود 7 میلیارد دلار می رسد.

پربیننده ترین خبرها