فرمانده میدانی ارتش:

خبرهای خوشی برای مردم سوریه در راه است + ویدیو

دوشنبه 19 بهمن 1394 - 14:38

ارتش سوریه و هم پیمانانش بعد از آزادسازی منطقه عتمان، دامنه سیطره خود را در ورودی شمالی شهر درعا در جنوب این کشور گسترش دادند؛ فرمانده هان سوری تأکید دارند که خبرهای خوشی برای مردم این کشور در راه است.

حسام زیدان خبرنگار شبکه خبری العالم در درعا روز دوشنبه با اشاره به دستاوردهای ارتش سوریه در حومه شمالی درعا، گزارش داد: ارتش سوریه در حال پش روی و ایمن سازی ورودی شمالی این شهر است به طوری که آنچه گروههای مسلح در چند سال به دست آورده بودند در مدت چند روز بر باد رفت به ویژه بعد از اینکه واحدهای نظامی دامنه سیطره خود را در شمال شهر درعا گسترش دادند و به سمت کارگاه الشیبس در جاده درعا-طفس پیشروی و جاده خربه غزاله-عتمان-درعا را از وجود گروه های مسلح پاکسازی و امن کردند.

 

یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه به خبرنگار العالم  گفت: بعد از پاکسازی منطقه عتمان از وجود گروههای تروریستی مسلح، با توجه به اینکه این منطقه ورودی شمالی استان درعا به شمار می رود، ارتش سوریه به پیشروی در سایر مناطق از جمله داعل، ابطع، طفس و الیادوده ادامه خواهد داد و این مناطق را از وجود گروههای تروریستی پاکسازی خواهد کرد.

 

روند درگیری در حومه درعا با سایر مناطق متفاوت است. در اینجا محاسبات افراد مسلح با محاسبات میدانی مطابقت ندارد زیرا ارتش در آن از تاکتیک حملات ناگهانی استفاده می کند و این تاکتیک اهرم فشار نظامی علیه افراد مسلح در منطقه داعل به شمار می رود. در پی پاکسازی منطقه عتمان، افراد مسلح در سایه ادامه هدف قرار گرفتن پایگاهها و فروپاشی خطوط دفاعی شان به شدت در تنگنا قرار گرفته اند.

یکی دیگر از فرماندهان میدانی ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: تروریست ها در داعل و ابطع به شدت در تنگنا قرار دارند و ان شاء الله در روزهای آینده خبرهایی خواهید شنید که همه سوری ها را خوشحال می کند.

در این حال منابع نظامی تاکید کردند که عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه های مسلح و تروریست ادامه دارد و فرماندهی عملیات در درعا طرحی برای پاکسازی همه مناطق حومه درعا از وجود افراد مسلح در دست اجرا دارد.

 

* و ـ م ، الف ـ ن،ح.ب

پربیننده ترین خبرها