ارتش سوریه در 25 کیلومتری مرز ترکیه + ویدیو

دوشنبه 19 بهمن 1394 - 15:22

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی زنده از شهر "کفین" تأکید کرد، نیروهای ارتش سوریه به 25 کیلومتری مرز ترکیه رسیدند.

تیم خبری شبکه العالم، ارتش سوریه را در آزادسازی منطقۀ راهبردی "کفین" همراهی، و پیشروی ارتش سوریه در حومۀ شمالی حلب تا 25 کیلومتری مرز ترکیه را به صورت زنده پخش کرد.

خبرنگار شبکۀ العالم در این گزارش زنده، تاکید کرد که با آزادسازی منطقه کفین توسط ارتش سوریه و هم پیمانانش، امنیتِ جادۀ نظامی که ارتش سوریه به سمت نبل و الزهراء است، کاملاً تامین شد و گروه های مسلح دیگر نخواهند توانست با موشک های خود، روستاهای آزادشده را هدف قرار دهند.

بر پایه این گزارش، ارتش سوریه و هم پیمانانش، یک کیلومتر در حومه روستای کفین پیشروی کردند و به 5 کیلومتری منطقۀ راهبردیِ "تل رفعت" رسیدند و به این ترتیب، به 25 کیلومتری مرز ترکیه رسیدند.

رسیدن به چنین فاصله ای از مرزهای ترکیه، از ماه آگوست سال 2013 که فرودگاه نظامی منگ توسط گروه های مسلح تروریست اشغال شد، بی سابقه بوده است.

خبرنگار شبکه العالم همچنین تاکید کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش در حومۀ شرقی حلب، همچنان درگیر است و در این درگیری از پشتیبانی هوایی جنگنده های نیروی هوایی سوریه و روسیه برخوردار است و خبرهایی از چیرگی ارتش سوریه بر منطقۀ تل مکسور دریافت شده است.

موقعیت کفین در نقشه سوریه

 

الف.پ - ح.ب

پربیننده ترین خبرها