صدور سلاح روسی به سوریه با شرایط آسان

صدور سلاح روسی به سوریه با شرایط آسان
دوشنبه 19 بهمن 1394 - 19:40

العالم - سفیر روسیه در دمشق گفت: روسیه با شرایط آسان به سوریه سلاح صادر می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "الکساندر کینشک" در گفت وگو با خبرگزاری "اینترفاکس" روسیه اهمیت تقویت همکاری نظامی فنی روسیه با سوریه در شرایط فعلی را مورد تاکید قرار داد.   
پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم" به نقل از کینشک نوشت: ما توان مالی دمشق در سایه جنگ فرسایشی که تروریست ها آن را شعله ور ساختند، بدی اوضاع اقتصادی و تحریم های غربی را در نظر گرفته و به همین دلیل برخی سلاح های تحویلی به شکل رایگان و برخی دیگر بر اساس شرایط آسان به سوریه صادر می شود.   
سفیر روسیه در سوریه ادامه داد: مسکو از ساز و کارهای متفاوتی برای صادرات سلاح به دمشق استفاده می کند و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به سوریه به شکل کاملا قانونی، بر اساس قوانین بین المللی و بنا به درخواست یک دولت قانونی انجام می شود.
** هماهنگی با برخی گروه های معارض معتدل در سوریه
 کینشک گفت: مسکو در عین حال توانسته با شماری از گروه های معارض معتدل در سوریه هماهنگی نموده و به تقویت همکاری با آنان به منظور مبارزه با تروریسم ادامه دهد.
وی خاطر نشان کرد: پیروزی های اخیر ارتش سوریه باعث شده تا حامیان خارجی تروریست ها، پیشرفته ترین انواع سلاح مانند سامانه پدافند هوایی سیار به تروریست ها بدهند که در نهایت به دست "جبهه النصره" و "داعش" خواهد افتاد، که این موضوع به گسترش هر چه بیشتر جنگ داخلی در سوریه و طولانی تر شدن مبارزه با تروریسم خواهد انجامید.
** احتمال سفر دوبارۀ اسد به مسکو
وی همچنین سفر دوباره "بشار اسد" رییس جمهور سوریه به روسیه در صورت توافق سران دو کشور را بعید ندانست و اظهار داشت: موضوع این سفر در زمان حاضر در جدول فعالیت های طرفین درج نشده، اما اگر سران دو کشور در این زمینه به توافق برسند، این سفر می تواند در هر زمان انجام شود.
کینشک ادامه داد: این امکان هست که مقام های بلندپایه روس در آینده نزدیک راهی دمشق شوند و هم اکنون تماس های کاری سوریه و روسیه به طور گسترده در سطوح و محافل مختلف از جمله از طریق سفارت ها و نمایندگی های دو کشور در سازمان های بین المللی در حال انجام است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها