"کلید دمشق" در دستان پوتین ! + عکس

سه شنبه 20 بهمن 1394 - 11:50

"روسیا الیوم" هدیه پادشاه بحرین به رئیس جمهور روسیه را "تحویل کلید دمشق به پوتین" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادیمیر پوتین" به "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین یک اسب بسیار زیبا و کمیاب ترکمن هدیه داد. این اسب از نژاد اسبی است که مارشال ژوکوف قهرمان روس جنگ جهانی دوم پس از پیروز شدن بر آلمان نازی و ورود به برلین ، سوار بر آن شد و رژه رفت . 
شاید پوتین نمی خواهد که بحرین با دوستانش در منطقه خلیج فارس وارد جنگ یا رقابت شود، ولی اهدای اسبی چابک به پادشاه بحرین با استناد به اصل "رفتار شناسی" شاید به این معنا باشد که مسکو درپی گسترشِ بیش از پیش روابط خود با منامه است روابطی که با امضای توافقنامه های اقتصادی چند میلیارد دلاری گسترش یافته است .
پادشاه بحرین نیز متقابلاً یک "شمشیر فولاد دمشقی" به رئیس جمهور روسیه هدیه داد، کشوری که هم اکنون در اروپا درگیر "جنگ سرد" و در سوریه درگیر "جنگ گرم" است .
روسیا الیوم به نقل از کارشناسان رفتار شناسی تأکید کرد که پادشاه بحرین "کلید دمشق" را به پوتین هدیه داد، و ممکن است که منظورش این باشد که منامه از عملیات نظامی روسیه در سوریه حمایت می کند. بحرین این کشور کوچک از ابتدا با بحران سوریه محتاطانه برخورد کرده و در بحبوحه تلاش های مستمر برای حل سیاسی این بحران دیدگاه های سرسختانه اتخاذ نکرده است .
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یک ماه پیش نیز یک شاهین به میهمان خود تمیم بن حمد امیر قطر هدیه دارد که حمد بن جاسم وزیر پیشین امور خارجه این کشور گفت " پوتین می داند تمیم چگونه پرندگان شکاری را رام می کند! "
جمله حمد بن جاسم که روزی وزیر خارجه قطر بود و با تغییر ناگهانی ترکیب دولت متصدی سمت وزیر مشاور امور دفاعی شد ، حاوی معنی خاصی بود و برخی کارشناسان معتقدند که معنی جمله اش " تلاش خالد العطیه وزیر امور خارجه قطر برای واداشتن روسیه به دست کشیدن از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه" بود.
اکثر کشورهای منطقه خلیج فارس، برای گسترش روابط همه جانبه خود با روسیه تلاش می کنند و در چند ماه گذشته و درپی آغاز عملیات روسیه در سوریه هیئت های عالی رتبه سیاسی و نظامی چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس به ریاست محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان ، امیر کویت ، امیر قطر و پادشاه بحرین به مسکو سفر کردند. کارشناسان معتقدند که سفر این هیئت ها به مسکو نشان می دهد که ادعای غربی ها مبنی بر انزوای روسیه حرفی بیش نیست.

214-8

پربیننده ترین خبرها