وسایل به جا مانده از تروریستها نزدیک مرز ترکیه + ویدیو

سه شنبه 20 بهمن 1394 - 13:36

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از آزادسازی شهر "کفین" در حومه شمالی حلب، به سمت تل رفعت در 20 کیلومتری مرز با ترکیه پیشروی کرده و توانستند همه خطوط پشتیبانی عناصر مسلح از ترکیه به سمت شهر حلب را قطع کنند.

"ربیع کله وندی" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه در گزارشی از شهر کفین گفت: نبرد ارتش و هم پیمانانش با گروههای مسلح در ریف شمالی شهر حلب ادامه دارد. درپی نبرد سنگین با جبهه تروریستی النصره، ارتش سوریه از دو محور به سمت شهرک کفین در شمال غربی شهرهای نبل و الزهراء پیشروی کرد و توانست آن را به کنترل کامل خود در بیاورد.
یکی از نیروهای ارتش سوریه مستقر در این محور به خبرنگار العالم گفت: کنترل بر شهرک کفین باعث قطع خطوط عناصر مسلح و مراکز تجمع آنها به سمت نبل و الزهراء شد. عملیات به سمت تل رفعت و اعزاز و کفرنایا تا مرز سوریه با ترکیه ادامه دارد.
خبرنگار العالم افزود: با گشتی در شهر کفین بعد از آزادسازی آن، بقایای خودروهای منهدم شده عناصر مسلح و سلاح های برجای مانده از آنها از جمله خمپاره اندازهای 120 میلی متری که با آن شهرهای نبل و الزهراء را گلوله باران می کردند، قابل مشاهده است. همچنین جعبه های مهمات عناصر مسلح در داخل مدرسه کفین پیدا شد که این امر ثابت می کند که عناصر مسلح از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.
یکی دیگر از نیروهای ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: شهرک کفین مشرف بر روستای دیرجمال و کفرنایا است؛ به گونه ای که از طریق شهرک کفین می توان روستای دیرجمال و کفرنایا را زیر آتش داشت. این وضعیت ما را در موقعیت برتری برای پیشروی به سمت تل رفعت و اعزاز و مرز ترکیه قرار می دهد و به خواست خداوند در سریعترین زمان ممکن در این سمت به جلو خواهیم رفت.
کنترل بر کفین و تپه راهبردی آن همچنین امنیت جاده بین المللی حلب به سمت ترکیه را تامین و حلقه امنیتی اطراف جاده نظامی را که ارتش به سمت نبل و الزهراء گشوده است، گسترش خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها