هشدار روسیه به ترکیه درباره همراهی با داعش

هشدار روسیه به ترکیه درباره همراهی با داعش
سه شنبه 20 بهمن 1394 - 19:47

معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره نرمش وهمراهی ترکیه با گروه تروریستی داعش هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اولِگ سيرومولوتوف" معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر امور خارجه روسیه گفت: نرمش ترکیه با گروه داعش برخطراین گروه تروریستی در منطقه و همه مناطق جهان می افزاید.

ترکیه همچنان از داعش نفت سرقتی می خرد

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از سیرومولوتوف گزارش داد که شرکت های ترکیه و برخی از شرکت های دیگر در این کشور در سایه حمایت مسئولان رسمی آنکارا و یا بی توجهی آنان، همچنان به تجارت نفت با تروریست ها مبادرت می کنند.

وی گفت که این مساله موجب افزایش تهدیدات تروریستی به طور گسترده درسطح منطقه و جهان می شود و چالش هایی را برای امنیت این کشور نیز ایجاد می کند.

سیاست خطرناک و جنایت جنگی ترکیه

سیرومولوتوف همچنین با اشاره به حمله چندی پیش ترکیه به جنگنده روسی که در مبارزه با تروریست ها مشارکت داشت، تصریح کرد، ترکیه سیاست خطرناک و کاملاً اشتباهی را در پیش گرفته است و مرتکب جنایت جنگی می شود.

وی افزود: "همکاری با ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم در شرایط فعلی غیرممکن است و ترکیه باید در موضع خود در قبال تروریست ها در سوریه یا عراق بازنگری کند".

یک فرونده جنگنده " اف – 16 " ترکیه ، سوم آذر ماه 1394، 24 نوامبر، جنگنده روسی " سوخو– 24 " را در آسمان سوریه و در فاصله 4 کیلومتری مرزهای این کشور با ترکیه سرنگون کرد.

" ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری روسیه، درآن زمان این اقدام را به منزله "خنجری بر پشت " مسکو عنوان و در واکنش به سرنگونی جنگنده خود، تحریم هایی را علیه ترکیه اعمال کرد.

9 - 215 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها