مقام روس: بشار اسد به مسکو سفر می کند

مقام روس: بشار اسد به مسکو سفر می کند
سه شنبه 20 بهمن 1394 - 21:27

العالم - سفیر روسیه در دمشق گفت که احتمالا بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، در آینده به مسکو سفر می کند.

به ‌گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "الکساندر کینشچاک" سفیر روسیه در دمشق خاطرنشان کرد، در صورت توافق سران دو کشور، بعید نیست بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه، دوباره به مسکو سفر کند.

وی افزود: بنا به اطلاع من هم اکنون موضوع سفر اسد به مسکو در دستور کار قرار ندارد، ولی ممکن است در آینده و زمانی که سران دو کشور تصمیم بگیرند، چنین سفری اتفاق بیفتد.

"بشار اسد" روز سه شنبه 28 مهر ماه 1394، در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو عزیمت و با "ولادمیر پوتین" دیدار و گفتگو کرد. سفر رئیس جمهوری سوریه در شرایطی که این کشور در بحران سخت مقابله با گروه های مسلح و تروریستی قرار داشت، "زلزله ای سیاسی" در منطقه به وجود آورد و محاسبات دشمنان این کشور را به هم زد.

سفر مقام های عالیرتبه روسیه به دمشق

کینشچاک همچنین تصریح کرد، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک مقام‌های عالی‌رتبه روسیه به دمشق سفر کنند و تماس های کاری میان روسیه و سوریه به طور گسترده ای در سطوح مختلف از جمله سفارتخانه های دو کشور و نمایندگی هایشان در نهادهای بین المللی در جریان است.

تقویب همکاری نظامی مسکو و دمشق

وی با تأکید بر تقویت همکاری نظامی و فنی دو کشور در شرایط کنونی گفت: با توجه به اهمیت گسترش همکاری‌های نظامی و فنی با سوریه، روسیه در اوضاع کنونی با شروط بسیار منعطفی، اقدام به صادرات سلاح به دمشق می‌کند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از کینشچاک نوشت: با توجه به تضعیف توان مالی دمشق در اوضاع کنونی در نتیجه تحریم‌های غرب و جنگ افروزی تروریست ها و نابسامانی اقتصاد آن کشور، ما به صورت رایگان یا طبق شرط‌هایی بسیار ساده اسلحله های مورد نیاز سوریه را تامین می کنیم.

وی با بیان اینکه مسکو از ابزارهای مختلف برای صادرات سلاح به سوریه استفاده می‌کند، تأکید کرد : تجهیز سوریه به سلاح و تجهیزات نظامی کاملا قانونی و براساس قوانین بین‌المللی و با درخواست دولت قانونی سوریه انجام می‌شود.

کینشچاک با تاکید بر اهمیت افزایش همکاری نظامی و فنی میان دو کشور در اوضاع جنگ داخلی و حضور گروه های مسلح در سوریه گفت: مسکو می‌تواند همکاری‌های خود را با سوریه در زمینه مقابله با تروریست‌ها افزایش دهد.

211-216-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها