کویت در حمله به سوریه شرکت نمی کند

کویت در حمله به سوریه شرکت نمی کند
چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 11:49

به دنبال اعلام عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه، وزير مشاور در امور هيئت وزيران كويت تاکید کرد که کشورش نیروی زمینی به سوریه نمی فرستد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد المبارک الصباح در سخنانی گفت: کویت دوشادوش برادران خود در عربستان در همه جبهه ها است. ما همواره آماده و قادر هستیم که آنچه لازم است به شرکای خود در کشورهای عرب (حوزه خلیج فارس) در چارچوب قانون اساسی خود ارایه کنیم.
وی بدون ارایه جزئیات بیشتری تنها گفت: این امر می تواند از طریق تبادل اطلاعات و تامین تاسیسات لازم برای ائتلاف به منظور تسهیل فعالیت ها باشد.
کویت عضو ائتلاف 34 کشوری است که دولت سعودی در سپتامبر گذشته با ادعای مبارزه با داعش در عراق و سوریه و لیبی و مصر و افغانستان، تشکیل داد.
مسئله مشارکت نظامی کشورهای عرب خلیج فارس در عراق و سوریه بعد از آن مطرح شد که عربستان از آمادگی خود برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه خبر داد، و امارات نیز اعلام کرد که آماده اعزام نیرو برای آموزش و حمایت از ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا است.
برخی دیپلماتها در منطقه گفته بودند که کویت به برخی از نیروهای هوایی خارجی شرکت کننده در ائتلاف تحت رهبری آمریکا اجازه داده است تا از پایگاههای هوایی این کشور استفاده کنند.
پس از اعلام عربستان مبنی بر آمادگی ریاض برای اعزام نیروی زمینی به سوریه و استقبال اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا از این اقدام و همچنین اعلام آمادگی امارات برای همراهی با عربستان، ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که هر گونه تجاوز به کشورش با همه توان دفع خواهد شد و متجاوزان با تابوت های خود به کشورهایشان بازخواهند گشت .

6 ـ 211، 8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها