چرا وزیر دفاع عربستان سراسیمه به جیزان رفت؟

چرا وزیر دفاع عربستان سراسیمه به جیزان رفت؟
چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 14:16

برخی منابع خاص فاش کردند که تلفات زیاد ارتش سعودی در حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه جیزان، محمد بن سلمان، پسر شاه سعودی و وزیر دفاع عربستان را سراسیمه به این شهر کشاند.

این منابع به شبکه خبری العالم، از خسارت و تلفات سنگین یگان های ارتش سعودی در حمله موشکی بامداد سه شنبه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه جیزان خبر دادند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در این حمله با یک فروند موشک بالستیک از نوع "قاهر -1" فرودگاه جیزان عربستان را هدف قرار دادند.

این منابع همچنین فاش کردند که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی در تلاش برای کاستن از تبعات این حمله موشکی و بالابردن روحیه تضعیف شده نیروهایش به سرعت تحت تدابیر شدید امنیتی به بیمارستان جیزان سفر کرد تا به کشته و زخمی های ارتش سعودی رسیدگی کند.

وی سپس از یک بیمارستان صحرایی در منطقه بازدید کرد زیرا بیمارستان جیزان گنجایشس تعداد کشته و زخمی های ارتش سعودی در این حمله موشکی را نداشت و تعدادی از آنها به این بیمارستان صحرایی منتقل شده بودند.

این سومین بار است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشک قاهره -1 این فرودگاه را هدف قرار می دهند.

فرودگاه منطقه ای جیزان از زمان آغاز تجاوزگری ارتش سعودی به یمن، به پایگاه پرواز جنگنده های سعودی برای بمباران یمن تبدیل شده و پروازهای غیرنظامی از این فرودگاه به فرودگاه ابها منتقل شده است و هزینه سفر زمینی مسافران از جیزان به ابها را دولت سعودی می پردازد.

6 ـ 211 ـ 8

پربیننده ترین خبرها