هیأت ریاض بدون پیش‌شرط به ژنو می‌رود؟

هیأت ریاض بدون پیش‌شرط به ژنو می‌رود؟
چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 17:08

مخالفان سوریه که مورد حمایت عربستان هستند، اعلام کردند که بدون پیش شرط در گفتگو با نمایندگان دولت دمشق در ژنو شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مخالفان خارج نشین و مسلح سوریه که از سوی کشورهای همسایه و قدرت های غربی و اروپایی حمایت می شوند، از حضور بدون پیش شرط خود در مذاکرات ژنو با نمایندگان دولت دمشق خبر دادند.
مخالفان سوریه که سران گروه های مسلح و تروریستی هم در میان آنان حضور دارند، با تکرار ادعاهای پیشین خود، از باراک اوباما رئیس جمهور امریکا خواستند مواضع قاطعانه تری علیه سوریه اتخاذ نماید تا این کشور حملات هوایی خود به مواضع مخالفان را متوقف نماید.
سالم المسلط سخنگوی "هیأت عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه" گفت: «بله به ژنو می رویم. علت حضور ما در مرحله قبل نیز تلاش برای به نتیجه رساندن آن بود. اما طرف مقابل ما، جدیت ندارد».
وی مدعی شد؛ در صورتی که آنها "کشتار شهروندان غیر نظامی" را متوقف کنند، به نظر می رسد به راه حلی در آنجا به دست خواهد آمد. ما هیچ پیش شرطی نداریم. بلکه فقط خواستار اجرای قطعنامه های شورای امنیت هستیم.
یادآور می شود سومین مرحله مذاکرات روز 29 ژانویه در ژنو برگزار شد و استفان دیمیستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه روز سوم فوریه از توقف موقت مذاکرات خبر داد و اعلام کرد این مذاکرات 25 فوریه جاری از سر گرفته خواهد شد.
طرف های حاضر در ژنو، یکدیگر را مسئول شکست این مذاکرات معرفی کردند.

 

7-216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها