مسکو: کردها باید در تعیین سرنوشت سوریه شریک باشند

مسکو: کردها باید در تعیین سرنوشت سوریه شریک باشند
چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 18:44

دیپلمات عالی‌رتبه روسی، تصمیم دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در خصوص دعوت نکردن از حزب اتحادیه دموکراتیک کُردهای سوریه برای حضور در مذاکرات ژنو را اشتباه توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، الکسی بوروداوکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در گفت وگو با نشریه "Tribune de Geneve" تاکید کرد که کُردهای سوریه جزء جدانشدنی ملت سوریه هستند و حق مشارکت در تعیین سرنوشت کشورشان را دارند و گذشته از این، کردهای سوریه به طور جدی با گروهک تروریستی داعش می جنگند.

وی گفت: بدون مشارکت کردها، هر گونه پیشرفت در مذاکرات ژنو درباره اوضاع سوریه محال است.
روسیه الیوم نوشت: بوروداوکین در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرده است که دی¬میستورا تا فرارسیدن زمان ازسرگیری مذاکرات ژنو، این اشتباه خود را اصلاح و کردها را به حضور در این گفت وگوها دعوت کند.

این دیپلمات سوری افزود: مسکو امیدوار است تا 25  فوریه هیاتی منسجم به نمایندگی همه گروه های معارض سوری با مراعات قطعنامه بین المللی شماره 2254 تشکیل شود.
براساس این قطعنامه باید نمایندگان همه معارضان سوری شرکت کننده در نشت های مسکو، قاهره و ریاض به نشست ژنو دعوت شوند و این ماموریت به عهده دی¬مستورا است.

بوروداوکین از این که دی¬مستورا به فهرست گروه های سوری شرکت کننده در نشست ریاض بیش از حد توجه می کند، ابراز تاسف کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که نشست 11 فوریه حامیان سوریه در مونیخ، بتواند زمینه ازسرگیری روند سیاسی سوریه در 25 فوریه یا پیش از آن در ژنو را هموار کند.

این دیپلمات روسی در خصوص نقش گروهک های موسوم به "جیش الاسلام" و "احرار الشام" در مذاکرات سوریه گفت: موافقت مسکو با مشارکت نمایندگان این دو گروه در مذاکرات سوری به معنی به رسمیت شناخته شدن این دوگروه از سوی روسیه به عنوان دو شریک مذاکرات سوریه نیست.

213-7

پربیننده ترین خبرها