مخالف سوری:

"بحران سوریه، بدون مشارکت کردها حل نخواهد شد"

چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 21:49

دبیرکل حزب اراده مردمی سوریه و نماینده ائتلاف مخالفان سوری در مسکو با تأکید بر اینکه کردها هنوز برای شرکت در مذاکرات سوریه فرصت دارند گفت: مذاکرات باید شروع شود. زیرا هیچ راه حل دیگری در این زمینه وجود ندارد. توقف مذاکرات نیز، یک وضعیت اضطراری بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نماینده ائتلاف مخالفان سوری در مسکو با تأکید بر اینکه حزب متبوعش برای شرکت در مذاکرات دعوت شده است گفت: کردها، فرصت بزرگی برای پیوستن به هیأت مخالفان دارند. دیروز امریکا و ترکیه بر سر این موضوع دچار تنش شدند. از این رو، فرصت بزرگی در این زمینه وجود دارد و حضور آنها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات، ضروری است. کردها یکی از گروههای اصلی تشکیل دهنده [ملت سوریه] هستند. چگونه می توان بدون مشارکت آنها، آتش بس برقرار کرد؟ چنین امری، غیر واقع بینانه است.
جمیل تأکید کرد: کنفرانس کمک به سوریه، باید معضل وقف آتش بس را حل و فهرست گروههای تروریستی را تدوین نماید. زیرا این دو موضوع با یکدیگر در ارتباط هستند.
قدری جمیل مخالفت با شرکت کردها در مذاکرات را مانع به نتیجه رسیدن تلاش ها برای حل بحران سوریه دانست و تأکید کرد: اشاره ای به چگونگی موفقیت ترک ها در ممانعت از شرکت حزب اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه در مذاکرات ژنو و به کرسی نشستن اظهارات ترک ها نمی کنم. فقط باید گفت کلیه ادعاها مبنی بر اینکه حزب مذکور دمکراتیک نیست، کاملا غلط است و این حزب، نقش مهمی در مبارزه با داعش دارد و دور کردن کردها از مذاکرات، افق های حل بحران را با بن بست مواجه می کند.
قدری جمیل، ادعای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل مبنی بر مسئول دانستن روسیه در زمینه به شکست انجامیدن مذاکرات را غیر دقیق و نامسئولانه دانست و خواستار کنار گذاشتن بدبینی درباره مذاکرات ژنو شد و این مذکرات را تنها ممکن برای اجرای قطعنامه شماره 2254 دانست.
یادآور می شود نشست گفتگوهای غیر مستقیم دولت و مخالفان سوریه 29 ژانویه گذشته در ژنو آغاز شد و استفان دمیستورا فرستاده سازمان ملل درباره سوریه روز سوم فوریه از توقف موقت مذاکرات خبر داد و اعلام کرد این مذاکرات روز 25 ماه فوریه جاری از سر گرفته خواهد شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها