هلاکت عناصر بلک واتر در درگیری‌های باب المندب

چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 22:09

تعز، (العالم)- ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از درگیری با نیروهای اشغالگر، چند زره پوش اماراتی را که عناصر مزدور عبدربه منصور هادی در شهر ذوباب در استان تعز از آن استفاده می کردند، به تصرف خود در آوردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با پیشروی بزرگ ارتش و کمیته های مردمی در ذوباب، جنگنده های ائتلاف متجاوز، پنج بار به تقاطع منطقه العمری از توابع شهر ذوباب حمله کردند. همچنین یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیات بی سابقه ای شمار زیادی از عناصر گروه بلک واتر را به هلاکت رساندند.

در حالی که ائتلاف متجاوز به طور جنون آمیزی در حال بمباران منطقه ساحلی غرب شهر تعز به ویژه مناطق المخا و ذوباب و تلاش های نافرجام برای فرود آوردن نیرو در این مناطق است، یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن با انجام عملیات بی سابقه ای که منجر به کشته شدن شمار زیادی از عناصر گروه بلک واتر و نابودی چندین زره پوش و تانک و به غنیمت گرفتن شماری دیگر از آنها شد رشته کوههای "العمری" و شماری از ارتفاعات استراتژیک اطراف آن را به کنترل خود درآوردند.

عملیات پیشروی ارتش همزمان با در هم شکسته شدن پیشروی های متجاوزان در جبهه های الوازعیه و موزع و همچنین حمله موشکی به مواضع آنها در گذرگاه الدحدوح بود که منجر به هلاکت شمار زیادی از عناصر مسلح متجاوز و نابودی شماری از ماشین آلات نظامی آنها شد.

یک شهروند یمنی در این باره به خبرنگار العالم گفت: جبهه الوازعیه، به طور کامل تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار دارد و ارتش و کمیته های مردمی در عملیاتشان برای مقابله با متجاوزان روزانه چند زره پوش آنها را به غنیمت می گیرند.

با توجه به استراتژیک بودن ساحل این منطقه که مشرف بر باب المندب و بندر المخا می باشد متجاوزان چندین بار تلاش کرده اند تا در آن، اقدام به فرود نیرو نمایند. اما همه این تلاش ها با هوشیاری و مقاومت ارتش که در انتظار جنگ های واقعی برای تغییر روند درگیری هاست ناکام مانده است.

یک نیروی یمنی در این باره به خبرنگار العالم گفت: گاهی قایق های مزدوران، صهیونیست ها یا امریکایی ها به سواحل نزدیک می شوند اما نیروهای ما توانسته اند قایق هایشان را هدف قرار داده و به آتش بکشند.

یک سرباز دیگر در این باره گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی شجاعانه با مزدوران متجاوز مقابله کرده و توانسته اند قایق هایشان را هدف قرار داده و غرق نمایند.

عبدالرحمن الحاج، خبرنگار العالم همچنین گفت: شهر مخا بر اثر حملات هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز به ویرانه ای تبدیل شده است و چیزی جز ویرانی و تخریب در آن به چشم نمی خورد.

7- 216 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها