روسیه: ویرانی بیمارستان‌های حلب در حملات آمریکا

روسیه: ویرانی بیمارستان‌های حلب در حملات آمریکا
پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 - 14:47

وزارت دفاع روسیه، ادعاهای آمریکا درباره ویرانی دو بیمارستان در حلب بر اثر حملات هوایی این کشور را مردود دانست و تأکید کرد: بیمارستان های مذکور بر اثر حملات هوایی آمریکا ویرانش شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سرلشکر ایگور کناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: نیروی هوایی روسیه، دیروز چهارشنبه به طور مطلق در آسمان حلب فعالیت نداشته است و نزدیکترین هدف به شهر حلب که در این روز توسط جنگنده های روسیه بمباران شده است در فاصله 20 کیلومتری این شهر است.
کناشنکوف افزود: استیو وارن سخنگوی پنتاگون ادعا کرده است جنگنده های روسیه دو بیمارستان را در حلب بمباران کرده اند و این امر باعث قطع خدمات پزشکی از حدود 50 هزار شهروند سوری شده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: پنتاگون تاکنون هیچ گونه جزئیاتی درباره این حملات منتشر و به زمان یا وضعیت بیمارستان ها هیچ اشاره ای نکرده است.
ایگور کناشنکوف ، اتهامات آمریکا در این باره را بی معنی دانست و گفت: زمانی که منبع این ادعا "فعالان حقوق بشری در لندن" باشد [باور کردن] موضوع ساده خواهد بود. اما زمانی که این اتهامات از سوی سخنگوی پنتاگون مطرح می شود، قضیه کاملا متفاوت خواهد بود.
این مقام روس همچنین گفت: وزارت دفاع روسیه کلیه اطلاعات به دست آمده درباره وضعیت میدانی در حلب را تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده است که جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشینی که روز چهارشنبه در آسمان حلب پرواز کرده اند وابسته به ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی امریکا بوده اند.
وی خاطر نشان کرد: دو فروند جنگنده A10 نیروی هوایی امریکا در ساعت 13.55 به وقت مسکو از حریم هوایی ترکیه وارد سوریه شدند و 9 حمله علیه نقاطی در داخل شهر انجام دادند.
به گفته کناشنکوف، وزارت دفاع روسیه زمان کافی برای مشخص کردن اینکه مناطق بمباران شده توسط جنگنده های امریکا متعلق به کدامیک از طرف ها بوده اند نداشته است. اما به تلاش هایش در این زمینه ادامه می دهد.
این مقام روس در پایان گفت: ممکن است این دو بیمارستان جزو اهدافی باشند که نیروی هوایی آمریکا، اقدام به بمباران آنها کردند، ولی ما این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار خواهیم داد.
 

پربیننده ترین خبرها