توافق برای آتش بس در سوریه

توافق برای آتش بس در سوریه
جمعه 23 بهمن 1394 - 09:28

وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای توقف درگیری‌ها در سوریه طی یک هفته و رساندن کمک های انسانی به شهروندان در این کشور درپی نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه در شهر مونیخ آلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با "سرگئی لاوروف" همتای روس و "استفان دی میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: توافق برای توقف نبردها در کل سوریه به استثنای نبرد با داعش و جبهه النصره صورت گرفت.
وی افزود که محدوده کمک های انسانی گسترش خواهد یافت و مذاکرات سوریه در سریعترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.
جان کری بر توافق برای تسریع کمک های انسانی و توسعه دامنه آن از هم اکنون تاکید کرد و گفت که این کمک ها شامل مجموعه شهرهای محاصره شده از جمله دیرالزور تحت محاصره داعش به همراه شهرهای الفوعه و کفریا در ریف ادلب و مضایا و المعضمیه و کفر بطنا در ریف دمشق خواهد بود.
لاوروف نیز تاکید کرد: توقف عملیات جنگی در سوریه ماموریتی دشوار خواهد بود و مسکو و واشنگتن بر تدابیر اجرای آن نظارت خواهد کرد.
وی افزود: این آتش بس اولین گام در مسیر آتش بسی پایدار تر خواهد بود و قطعنامه های بین المللی که توقف سرازیر شدن عناصر مسلح و توقف عملیات قاچاق نفت را تضمین می کند، اجرا خواهد شد.
استفان دی میستورا هم در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: راهکار انسانی در هفت منطقه آزموده خواهد شد و روی آتش بس و شروع مذاکرات کار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها