عفو بین الملل:

آرزوی دستیابی به عدالت در بحرین بر باد رفته است

آرزوی دستیابی به عدالت در بحرین بر باد رفته است
جمعه 23 بهمن 1394 - 17:09

العالم - سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آرزوی تحقق عدالت و اصلاحات در بحرین پس از گذشت 5 سال از تظاهرات و اعتراض ها که برای اصلاحات، عدالت اجتماعی و توقف نقض حقوق بشر آغاز شده بود، به باد رفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "منامه پست" به نقل از این بیانیه که 11 فوریه 2016 منتشر شد، افزود، اعتراض های سالهای گذشته با خشونت نیروهای امنیتی و همچنین تیراندازی آنان مواجه شده و به شهادت شماری از شهروندان، زخمی شدن عده ای دیگر و شهادت عده ای در زندان به خاطر شکنجه انجامید. 

"جیمس لینش" معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان گفت، پس از گذشت 5 سال از آغاز تظاهرات در بحرین که از چهاردهم فوریه 2011 آغاز شد ، شکنجه و بازداشت غیر قانونی فعالان مسالمت جو و معارضین بی دفاع به طور گسترده ادامه دارد.

وی توقف سیاست گریز از مجازات و محاکمه عاملان نقض عدالت در بحرین را خواستار شد. 

سازمان با اعتراف به شکست مسئولان ذی ربط در زمینه اجرای تعهدشان در زمینه پیگرد عاملان نقض حقوق بشر در بحرین در سال 2011 و تحویل آنان به دادگاه برای محاکمه عادلانه، افزود، نهادهای تشکیل شده  برای حمایت از حقوق بشر نه فقط در زمینه تحقیق درباره جنایت با شکست مواجه شدند بلکه خود به ابزاری برای سرپوش نهادن بر نقض مستمر حقوق بشر در بحرین تبدیل شده اند. 

آل خلیفه پس از آغاز اعتراض های مردمی به استبداد، مردم بی دفاع را سرکوب کرد که در جریان آن هزاران بحرینی، شهید، زخمی، بازداشت و شکنجه شده اند اما بسیاری از کشورهای جهان در برابر آن سکوت کرده اند.   

مردم بحرین نیز همچنان به مخالفت‌ها و اعتراض خود علیه آل خلیفه و سیاست‌های سرکوبگرانه این رژیم ادامه داده و برادامه انقلاب تاکید می کنند.

206-9

پربیننده ترین خبرها