کلابر: داعش قصد حمله شیمیایی علیه آمریکا دارد

کلابر: داعش قصد حمله شیمیایی علیه آمریکا دارد
شنبه 24 بهمن 1394 - 11:42

العالم - مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که گروه تروریستی داعش قصد استفاده از سلاح شیمیایی علیه این کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه رأی الیوم، جیمز کلابر در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: از سال 2012 میلادی تاکنون حداقل 38 هزار و 200 عنصر مسلح خارجی وارد سوریه شده اند که 6 هزار و 900 نفرشان از کشورهای غربی به آنجا رفته اند.

به گفته کلابر و طبق برآوردهای خبرگزاری روسی ریانووستی، این افراد از حداقل 120 کشور هستند.

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا همچنین گفت: واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد "داعش" قصد دارد از سلاح شیمیایی علیه آمریکا استفاده کند.

وی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش به دنبال ارتقای میزان قدرت خود در زمینه سلاح شیمیایی است، از حمله شیمیایی احتمالی این گروه علیه آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت: واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد داعش واقعا قصد استفاده از سلاح شیمیایی را علیه آمریکا دارد.

کلابر تصریح کرد: شواهد و دلایل موثقی در دست هست که نشان می دهد این گروه مسلح بارها از این سلاحها در مناطق مختلف استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا با تغییرات ریشه ای و بنیادینی در اوضاع مواجه است، افزود: چنانچه داعش بتواند توانمندیهای خود را در زمینه سلاح شیمیایی ارتقا دهند، ما نیز سناریوهای لازم را تدارک می بینیم.

جان برینان رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نیز روز گذشته اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش ممکن است بخواهند سلاح شیمیایی خود را به خارج از سوریه و عراق منتقل کنند. وی خاطرنشان کرد که این گروه تروریستی بارها از مواد سمی استفاده کرده است و توان ساخت گاز کلر و خردل را دارد.

208-6-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها