تردید آمریکا در توانایی عربستان در عملیات زمینی

تردید آمریکا در توانایی عربستان در عملیات زمینی
شنبه 24 بهمن 1394 - 12:26

العالم - سازمان اطلاعات آمریکا، عربستان و امارات را در امرِ مبارزۀ زمینی با داعش در عراق و سوریه، فاقد کارایی کافی ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وبگاهِ آمریکایی "ذ هیل" که متخصص امور کنگره و مجلس سنای آمریکاست، نوشت: "وینسنت استیوارت" رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، در جلسه کمیسیون خدمات مسلح در مجلس سنای آمریکا، در ارزیابی خود از نیروهای زمینی عربستان، این نیروها را فاقد قدرت کافی برای درگیر شدن در این جنگ دانست.

وی سپس با بیان این که نیروهای زمینی امارات، توانایی جنگ در کشوری مانند یمن را دارند گفت: در این که نیروهای زمینی امارات، کارایی را که در یمن دارند، در عراق و سوریه نیز داشته باشند؛ باید بگویم من به چنین توانایی مشکوکم و توانایی آن ها را در این مجال به شدت محدود می دانم.

"جیمز کلابر" رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا نیز در این جلسه، ضمن استقبال از پیشنهادهای عربستان و امارات برای مشارکت درعملیات زمینی ضد داعش، در خصوص توانمندی نیروی زمینی این دو کشور برای درگیر شدن در چنین جنگی ضد داعش، ابراز تردید کرد.

وی تاکید کرد که درگیر شدن در چنین جنگی، چالشی برای این کشورها خواهد بود.

کلابر، اقدام سعودی ها و اماراتی ها در مشروط کردن مشارکتشان در عملیات زمینی به قرار داشتن تحت فرماندهی آمریکا را به مثابه شرطی تفسیر کرد که بر پایه درخواستِ اعزام شمار بیشتری از نیروهای آمریکایی استوار است.

205-9

پربیننده ترین خبرها