در نشست مونیخ مطرح شد؛

مدودف: برای مذاکرات سوریه پیش‌شرط نگذارید

مدودف: برای مذاکرات سوریه پیش‌شرط نگذارید
شنبه 24 بهمن 1394 - 18:11

العالم - نخست وزیر روسیه تاکید کرد که تعیین پیش شرط برای آغاز گفت‌وگوهای میان دولت سوریه و گروه های معارض، یا تهدید به دخالت زمینی در این کشور، عاقلانه نیست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "دیمیتری مدودف" طی سخنانی در نشست امنیتی مونیخ، با اشاره به این که بحران سوریه راه حلی جز راهکار سیاسی ندارد و باید وحدت سوریه حفظ و از تجزیه این کشور جلوگیری شود، گفت: جهان، دیگر افغانستان یا لیبی جدیدی را تحمل نخواهد کرد و بدون تردید این بار نتایج تداوم بحران موجود در خاورمیانه بسیار دشوراتر از گذشته خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد که اعضای گروه حمایت از سوریه در مونیخ درباره اجرای مفاد قطعنامه بین المللی 2254 از جمله بند مربوط به ارسال کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان سوری و تعیین شرایط برقراری آتش بس که شامل گروه های تروریستی فعال در سوریه نمی شود، توافق کرده اند.

مدودف تاکید کرد که کشورش در سوریه براساس منافع ملی خود اقدام می کند و هیچ هدف محرمانه و پنهانی ندارد و هیچ دلیلی برای اثبات اقدام جنگنده های روسی در بمباران اهداف غیرنظامی در سوریه یا کشتن غیر نظامیان سوری وجود ندارد.

نخست وزیر روسیه افزود: پیمان ناتو سیاست خصمانه ای در قبال روسیه در پیش گرفته است و روابط دو طرف مانند زمان جنگ سرد، دچار تنش و نابسامانی شده است.

213-7- 201

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها