تداوم سرکوب‌گری آل‌خلیفه در پنجمین سالروز انقلاب

تداوم سرکوب‌گری آل‌خلیفه در پنجمین سالروز انقلاب
يکشنبه 25 بهمن 1394 - 12:53

مردم بحرین درحالی پنجمین سالروز انقلاب خود را پشت سر می‌گذارند که رژیم آل‌خلیفه همچنان به سیاست سرکوب و بازداشت و محاکمه‌های ظالمانه شهروندان ادامه می‌دهد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مناطق مختلف بحرین درآستانه پنجمین سالروز انقلاب (14 فوریه 2011 ) صحنه تظاهرات گسترده درچارچوب اعتراضات مسالمت آمیز با عنوان "عصیان مدنی" است که همزمان با سالروز انقلاب به درخواست گروه های مخالف حکومت آل خلیفه در حال برگزاری است.

راهپیمایان بحرینی با سردادن شعارهایی، سرنگونی حکومت آل خلیفه، قصاص جنایتکاران و خون های ریخته شده شهدا و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

مقامات وابسته به آل خلیفه در آستانه سالروز انقلاب 14 فوریه در بحرین تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته و دستور ایجاد ده ها پست بازرسی را صادر کرده اند و نیروهای امنیتی هم با سرکوب تظاهرات کنندگان و ایجاد درگیری به سوی آنان گازهای سمی و گلوله شلیک می کنند.

این درحالی است که بنا به اعلام سازمان های حقوقی، از آغاز انقلاب بحرین تا کنون بیش از 160 نفر از جمله عده ای زن و کودک به دست نیروهای آل خلیفه شهید شده اند و سه هزار نفر از جمله شماری از رهبران مخالف و درصدر آن ها شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق در زندان های آل خلیفه زندانی هستند.

215 ـ 211 ـ 7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها