روابط حماس با ایران به کدام سو می‌رود؟

يکشنبه 25 بهمن 1394 - 14:42

یکی از مسئولان ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر عمق روابط میان این جنبش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

"اسامه حمدان"، مسئول دفتر جنبش حماس در لبنان که به تهران سفر کرده است، روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم تاکید کرد که عمق روابط میان حماس وایران نشات گرفته از اصل حمایت همه جانبه از قضیه فلسطین به عنوان یکی از اصولی است که نظام جمهوری اسلامی از زمان روی کار آمدن به آن پایبند بوده و هست.

حمدان با بیان اینکه سفرش به ایران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و شرکت در مراسم مربوط به این مناسبت بوده، افزود: شکی نیست که انقلاب اسلامی جایگاهی ویژه نزد فلسطینی ها دارد، به ویژه اینکه که انقلاب اسلامی، ایران را از کشور بزرگ منطقه ای که با رژیم صهیونیستی ارتباط داشت، به کشوری حامی قضیه فلسطین و مقاومت و ملت فلسطین تبدیل کرد و ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره حامی ملت و موضوع فلسطین بوده است.

حمدان درمورد روابط ایران با فلسطینی ها گفت: "برداشت و اعتقاد ما این است که جمهوری اسلامی ایران به طور کامل از ملت فلسطین و مقاومت و پایداری آنان در برابر رژیم اسرائیل حمایت می کند".

وی اظهار داشت که انتفاضه، خط دفاعی مستقیم در حمایت از قدس به شمار می رود و قضیه فلسطین، قضیه ای جامع است و با وجود تحولات و اختلاف مواضع در منطقه، این قضیه قابل چانه زنی نیست.

این مسئول حماس تاکید کرد که قضیه فلسطین باید به قضیه ای فراگیر تبدیل شود تا آسیب هایی را که به منطقه و به امت عربی و اسلامی وارد شده، ترمیم کند، به گونه ای که بتوانیم توان و سلاح خود را به سمت دشمن واقعی منطقه و امت اسلامی نشانه بگیریم.

215- 7

پربیننده ترین خبرها