اسرائیل در بحران زباله‌های لبنان هم دست دارد!

اسرائیل در بحران زباله‌های لبنان هم دست دارد!
يکشنبه 25 بهمن 1394 - 15:24

فراخوانی در لبنان با عنوان "ما خواهان بازخواست هستیم " از ارتباط یک مزدور صهیونیست با بحران دفع زباله‌ها پرده برداشت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم ، فراخوان موسوم به "ما خواهان بازخواست هستیم" اعلام کرد که اطلاعاتی را از شرکت " شینوک " که در زمینه دفع زباله فعالیت دارد، دریافت کرده است مبنی براین که این شرکت با یک فرد متهم به مزدوری برای دشمن صهیونیست با نام اختصاری "م.ع.ع" در ارتباط است و این شخص دوست "ارییل شارون" جنایتکار جنگی و یازدهمین نخست‌وزیر این رژیم بوده و همچنین با "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر فعلی رژیم اشغالگر ارتباط دارد و با "اوری لوبرانی" صهیونیست نیز عکس گرفته است.

شارون پس از ۸ سال که در کما بود در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۴ (۲۱ دی ۱۳۹۲) در ۸۵ سالگی در بیمارستانی در تل آویو درگذشت. "اوری لوبرانی" نیز کارشناس 81 ساله رژیم صهیونیستی، آخرین سفیر این رژیم در ایران و یکی از مقامات بلند پایه وزارت جنگ رژیم اسراییل بوده است.

روزنامه السفیر چاپ لبنان نوشت که "هانی فیاض" عضو فراخوان "ما خواهان بازخواست هستیم"، درنشستی مطبوعاتی که با حضور فعالانی از این فراخوان و نیز از اعضای تشکل های "جوانان اصلاح نظام"، "جنبش مدنی دموکراتیک" و "بوی تان درآمد" در میدان رياض الصلح بیروت برگزار شد، اطلاعاتی را درباره این فراخوان و ملاحظات و خواسته های آن ارائه کرد.

فیاض درباره این فرد با نام اختصاری م.ع.ع گفت که وی متهم به گرفتن مبالغی از شرکت " اوش - زيف" برای رشوه دادن به منظور عقد قرارداد با لیبی است و سرویس های قضایی و نظارتی در آمریکا درحال بررسی هستند و "مايكل كوهين" رئیس شرکت " اوش – زیف " نیز از جمله متهمان این پرونده است.

به گفته فیاض، شرکت " اوش - زيف" توسط صهیونیستی به نام " دانيال اوش" که ریاست انجمن " Israel right birth" یا " تشویق زاد و ولد " را برعهده دارد و مشوق سفر به اسرائیل است، تاسیس شده است.

عضو فراخوان "ما خواهان بازخواست هستیم" همچنین گفت که م. ع. ع. متهم به دست داشتن در فساد در شرکت "SOMA" فعال در زمینه نفت و گاز در سومالی است که وی مدیریت آنرا برعهده دارد.

وی افزود: این فرد که متهم به تعامل با دشمن صهیونیست است، بدون ورود به اراضی لبنان، همه کارهای خود را درخارج از لبنان مدیریت می کند.

فیاض از سرویس های امنیتی لبنان خواست که خیلی فوری درباره اطلاعات به دست آمده در باره این فرد تحقیق کنند.

این فراخوان در بیانیه خود، خواهان توضیحات بیشتر در خصوص موضوع جمع آوری زباله شد و بر ضرورت توضیح در خصوص چگونگی بازیافت زباله در لبنان تاکید و توضیحات مطرح شده در این زمینه را نامشخص و غیرشفاف ارزیابی کرد و از نبود سازوکاری کارامد برای تعیین وزن زباله ها در خصوص برآورد مالی آن انتقاد کرد و آن را موجب افزایش حجم فساد در این فرایند دانست. 

215 ـ 211 ـ 7

پربیننده ترین خبرها