خروش بحرینی ها در سالگرد آغاز انقلاب +تصاویر

خروش بحرینی ها در سالگرد آغاز انقلاب +تصاویر
يکشنبه 25 بهمن 1394 - 18:34

العالم - مزدوران آل خلیفه امروز( یکشنبه) با خودرو و تجهیزات کامل به سرکوب و متفرق کردن تظاهر کنندگانی پرداختند که همزمان با سالگرد آغاز انقلاب خود در مناطق مختلف بحرین تجمع کرده و دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مزدوران خارجی آل خلیفه درادامه تلاش گسترده و برنامه ریزی شده رژیم منامه برای سرکوب تظاهرات وممانعت از برپایی مراسم سالگرد آغاز انقلاب فوریه این کشور، امروز علاوه بر حمله به تظاهر کنندگان در پایتخت و سایر شهرها و روستاها، با هجوم به منازل درصدد تلافی حضور گسترده مردم در صحنه تظاهرات برآمده اند.

مردم بحرین همزمان با سالگرد آغاز انقلاب خود در چهاردهم فوریه سال 2011 با راه اندازی تظاهرات و اعتراض های متعدد تحت عنوان" نافرمانی مدنی النمر" در گوشه و کنارکشور باردیگر برادامه مخالفت با رژیم حاکم برمنامه تا دستیابی به پیروزی و تحقق خواسته های خود تاکید کرده و راه انقلاب را غیرقابل بازگشت توصیف کردند.

نظامیان آل خلیفه علاوه برسرکوب تظاهرات مردم درخیابانها ، به منازل آنان نیز حمله می کنند

گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک حاکیست که نظامیان و نیروهای امنیتی با استفاده از نیروو تجهیزات کامل ، ازجمله وارد کردن بالگرد ها به صحنه ، امروز ( یکشنبه) تلاش کردند تظاهرات و تجمع های مردمی در مناطق مختلف را سرکوب و متفرق کنند.

این درحالیست که در منامه پایتخت بحرین مردم با شکستن موانع ایجاد شده توسط نیروهای آل خلیفه و ایجاد موانع در برابر حرکت خودروهای زرهی نیروهای امنیتی و پلیس به سمت میدان شهدا حرکت کردند و با وسایل و امکانات مختلف مانع نفوذ نیروها به صفوف تظاهرکنندگان در بخش هایی از منامه و سایر شهرها شده اند. 

مردم بحرین درحالی پنجمین سالروز انقلاب خود را پشت سر می‌گذارند که رژیم آل‌خلیفه همچنان به سیاست سرکوب و بازداشت و محاکمه‌های ظالمانه شهروندان ادامه می‌دهد.

راهپیمایان بحرینی با سردادن شعارهایی، سرنگونی حکومت آل خلیفه، قصاص جنایتکاران و خون های ریخته شده شهدا و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

مقام های وابسته به آل خلیفه در آستانه سالروز انقلاب 14 فوریه در بحرین تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته و دستور ایجاد ده ها پست بازرسی را صادر کرده اند و نیروهای امنیتی هم با سرکوب تظاهرات کنندگان و ایجاد درگیری به سوی آنان گازهای سمی و گلوله شلیک می کنند.

بنا به اعلام سازمان های حقوقی، از آغاز انقلاب بحرین تا کنون بیش از 160 نفر از جمله عده ای زن و کودک به دست نیروهای آل خلیفه شهید شده اند و سه هزار نفر از جمله شماری از رهبران مخالف و درصدر آن ها شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق در زندان های آل خلیفه زندانی هستند.

مردم بحرین، پس از شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر، عالم شیعه عربستانی به دست نظام آل سعود، فعالیت های گسترده ای را در محکومیت این جنایت برگزار کرده اند  و در آستانه سالگرد انقلاب خود فعالیت هایشان به این مناسبت را با نام آیت الله نمر نامگذاری کردند تا بدین وسیله بربه فراموشی نسپردن جنایات آل خلیفه و حامی آن آل سعود عربستان تأکید کنند.

از سال 2011 تاکنون رژیم آل خلیفه با همراهی و همکاری نظامیان عربستانی به سرکوب گسترده تظاهرات مسالمت آمیز و کشتار و زندانی کردن مردم پرداخته و به هیچیک از خواسته های انقلابیون بحرینی توجه نکرده است.

 

9

پربیننده ترین خبرها