سروده ای از قلب کودکان رنج دیده شیعه درسوریه

يکشنبه 25 بهمن 1394 - 20:03

العالم - با همکاری کودکان شیعه سوریه ای که به تازگی خانه هایشان از محاصره چهار ساله تروریست ها در چند شهر این کشور خارج شده است، سرودی در مدح حضرت زینت(س) به عربی و فارسی اجرا شده که آن را به همراه زیر نویس فارسی مشاهده می کنید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همه کودکانی که دراین اثر حضور دارند کودکانی هستند که مجبور به ترک خانه های محاصره شده خود در شهرهای نبل، الزهرا، کفریا و الفوعه سوریه شده بودند. 

شعر فارسی این اثر از سروده های " محمد صادق آتش " و شعر عربی آن  کار " علی حمادی " است و تصاویر آن درمیان خرابه های شهر نبل و الزهرا که درحملات تروریست ها ویران شده و اطراف حرم زینب(س) ضبط شده است.

مناطق شیعه نشین سوریه پس از نبردهای سنگین و پیشروی های گسترده ارتش سوریه که از ابتدای بهمن ماه امسال آغاز شده بود ، در نیمه های بهمن از محاصره خارج شده و تروریست ها با مقاومت مردم و ارتش پس از به جا گذاشته تلفات گسترده به فراری شدند.

گروههای مسلح نبل و الزهراء را از سال 2013 میلادی در محاصره خود داشتند که اواسط بهمن ماه امسال از محاصره خارج شدند؛  اما شهرهای کفریا و الفوعه همچنان در محاصره قراردارند.

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها