هجوم گسترده ارتش عراق به تروریست ها

هجوم گسترده ارتش عراق به تروریست ها
يکشنبه 25 بهمن 1394 - 22:31

العالم - فرماندهی نظامی عراق امروز( یکشنبه) از عملیات ارتش و نیروهای مردمی در جبهه های مختلف نبرد و پیروزی های گسترده در حمله به تروریست های داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم گروه اطلاع رسانی جنگ وابسته به فرماندهی عملیات نظامی عراق اعلام کرد که در این حملات دهها تروریست از پا در آمدند و نیروهای عراقی بخشی از تجهیزات و مواضع آنان را منهدم کردند.
همچنین یگانی از نیروهای پیاده 36 و یگانهای ویژه خنثی سازی گردان مهندسی تیپ دهم پیاده با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای و درماموریت پاکسازی المجزره واقع در شمال البوذیاب، تمام ساختمانهای منطقه را از مین و تله های انفجاری پاکسازی کرده و در بازرسی از خودروهای بمب گذاری شده مقادیری سلاح و مهمات به همراه سه جنازه تروریستهای داعش کشف کردند.

کشف انبار مهمات تروریست ها

در همین حال یک گروه از نیروهای واکنش سریع، تیپ مکانیزه سوم پلیس اعزامی برای بازرسی منطقه "حصیبه الشرقیه"، یک انبار مهمات حاوی 50 قبضه خمپاره 120 میلیمتری و یک قبضه موشک موسوم به "جهنم" کشف کردند.

کشته شدن 18 تروریست و انهدام سه پایگاه آنان

بر اساس این گزارش، گردان دوم تیپ پیاده 31 و یگان خنثی سازی تابع گردان مهندسی لشکر هشتم، نیزعملیات پاکسازی جاده های منطقه عملیاتی، سه تله انفجاری را کشف و منفجر کردند. در این بین جنگنده های ائتلاف نیز با 9 سورتی پرواز، 18 تروریست را کشته 3 سه پایگاه نظامی و پنج مرکز تجمع تروریستها را منهدم کردند.

دستگیری سه تروریست به همراه تجهیزات انفجاری
به گزارش گروه اطلاع رسانی جنگی عراق ، همچنین تیپ هفتم پلیس مرکزی سه تروریست را دستگیر کرد که با خود تجهیزات ساخت مواد منفجره به صورت جاسازی حمل می کردند. تیپ یکم نیز یکی از تروریستها را که مسئول وارد کردن ساچمه های کمربند و تله های انفجاری بود، دستگیر کرد. این نیروها همچنین مخفیگاهی کشف کردند که تعدادی موشک موسوم به "جهنم" در آنجا نگهداری می شد. تروریستهای داعش به هنگام فرار از منطقه حصیبه الشرقیه این موشکها را جا گذاشته بودند.

کشف 20 قبضه خمپاره 60

همچنین نیروهای پلیس و گردان چهارم واکنش سریع به همراه دفتراطلاعات عملیات و نیروهای مردمی درمناطق دیالی، هرزو شهر بعقوبه چند انبار مهمات حاوی 20 قبضه خمپاره 60 و چهار قبضه آر پی جیRBG7 و مقدار دیگری سلاح  کشف کردند.

کشته شدن 18 تروریست در حملات هوایی
بنابر این گزارش، نیروی هوایی 7 سورتی و هوانیروز ارتش عراق 18 سورتی پرواز در مناطق مختلف عملیاتی انجام دادند. جنگنده های ارتش نیز اهدافی را در "جزیره سامرا" مورد حمله قرار دادند که در آن یک تانک گروه تروریستی داعش منهدم شد و سرنشینان آن کشته شدند. در حملات هوایی جنگنده ها به مناطق الشرقـاط - الكرمة - قناة الثرثـار - البو حياة - الموصـل - سنجـار - تلعفـر، 18 تروریست کشته شده و 17 پایگاه دشمن ویران شدند.

211-208-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها