تازه ترین تصاویر از تظاهرات گسترده در بحرین

تازه ترین تصاویر از تظاهرات گسترده در بحرین
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 10:24

العالم - اقشار مختلف مردم بحرین به طور گسترده در راهپیمایی و تجمع های اعتراضی در پنجمین سالروز انقلاب 14 فوریه ( 2011) شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت منامه پست، نیروهای انقلابی مخالف حکومت بحرین خواستار مشارکت مردم در تظاهرات، مراسم و فعالیت ها تحت عنوان "اعتصاب عزت نفس" شده بودند.

اقشار مختلف بحرین اعم از پیر و جوان نیز به این فرخوان لبیک گفته و حضوری گسترده و فعال در تظاهرات و فعالیت های اعتراضی داشتند.

در این میان، بانوان بحرینی نقشی پررنگ و اثر گذاری در این زمینه به عهده گرفته اند.

شرکت کنندگان در تجمع ها و فعالیت های اعتراضی بار دیگر با انقلاب پیمان بستند و تاکید کردند که به جنبش مسالمت آمیز خویش تا برآورده شدن اهداف انقلاب 14 فوریه در پایه ریزی یک نظام سیاسی جدید بر مبنای عدالت، آزادی و برابری ادامه خواهند داد.

ملت بحرین – باوجود سیاست سرکوبگری مزدوران آل خلیفه علیه آنها- با شرکت در این تجمع ها و مراسم بر خواسته های خود پافشاری کردند.

حمله به راهپیمایان بحرینی با سلاح های ممنوعه

درهمین حال مزدوران آل خلیفه نیز با خودروهای نظامی و زرهی به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز حمله کرده و به سمت آنها گلوله های حاوی گازهای سمی و ساچمه که استفاده از آن در سطح جهانی ممنوع شده است، شلیک کرده و شمار زیادی از معترضان را زخمی کردند. 

همزمان نیروهای لباس شخصی حکومت بحرین نیز شمار زیادی از جوانان، نوجوانان و زنان بحرینی را در جریان یورش به خانه ها بازداشت کردند.

آنها همچنین تظاهرات مسالمت آمیزی را که شرکت کنندگان خواستار آزادی بازداشت شدگان، تعیین سرنوشت و برقراری آزادی و عدالت و رفع تبعیض شده بودند، سرکوب کردند.

همه شهرها و روستاهای بحرین در جریان روزهای برگزاری راهپیمایی و فعالیت های اعتراضی با عنوان "اعتصاب عزت نفس" شاهد فلج شدن حرکت خودروها و عبور و مرور بود؛ به گونه ای که تظاهرکنندگان بسیاری از خیابانها و میدان های مهم سراسر بحرین را به کنترل خود در آورده و فروشگاهها نیز بسته بودند.

مردم بحرین هر ساله در آستانه سالروز انقلاب این کشور که در روز 14 فوریه سال 2011 آغازشد، در اعتراض به سرکوب و تاکید بر آزادی خواهی، برقراری حکومت دموکراسی، آزادی زندانیان سیاسی و ... علیه حکومت آل خلیفه دست به تظاهرات می زنند.

حکومت بحرین از آغاز انقلاب این کشور تا کنون با همراهی و همکاری نظامیان عربستانی به سرکوب گسترده تظاهرات مسالمت آمیز، کشتار و زندانی کردن مردم مبادرت کرده است و خواسته های قانونی مردم و انقلابیون بحرینی را با سرکوب پاسخ می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 ـ 211

پربیننده ترین خبرها