احتمال درگیری روسها با ترکیه و عربستان در سوریه

احتمال درگیری روسها با ترکیه و عربستان در سوریه
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 11:38

العالم - منابع روسی هرگونه اقدام نیروهای عربستان و ترکیه برای ورود به خاک سوریه بدون هماهنگی با مسکو و دمشق را خطرناک ارزیابی کرده و از احتمال درگیری میان این کشورها درخاک سوریه خبردادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از روزنامه رسمی «کومسومولسکایا پراودا» اعلام کرد که بمب افکن های سوخو24 و سوخو34 روسیه برای استقبال از نیروهای عربستان و ترکیه در صورت ورود به خاک سوریه آماده اند.

این روزنامه درباره دخالت زمینی ترکیه و عربستان در سوریه بدون هماهنگی با دمشق و ارتش روسیه هشدار داد و نوشت: این اقدام عواقب بسیار وخیمی خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک همراه با این خبر، فیلمی از پرواز بمب افکن های سوخو24 و سوخو34 روسیه منتشر کرد که به نظر می رسد این اقدام برای به نمایش گذاشتن قدرت برتر روسها دربرابر ترکیه و عربستان باشد.

عربستان و ترکیه به دنبال حمایت از تروریستها در سوریه

این روزنامه، ترکیه و عربستان را به حمایت از گروههای تروریستی متهم و خاطرنشان کرد که هدف این دو کشور از دخالت در سوریه افزایش حمایت از این گروهها و مبارزه با ارتش سوریه است نه از بین بردن تروریسم. 

نبرد شدید روسیه با ترکیه وعربستان درسوریه

این روزنامه افزود: اگر ترکیه و عربستان در سوریه دخالت زمینی کنند، جنگنده های روسیه راه دیگری غیر از دفاع از کارشناسان روس حاضر (درسوریه) برای جلوگیری از مواجه شدن آنها با هر خطری، نخواهند داشت و این، نبرد شدیدی بین روسیه و نیروهای ترکیه و عربستان به وجود خواهد آورد.  

ناظران معتقدند انتشار این خبر در روزنامه روسی به نوعی هشدار و تهدید علنی و آشکار برای هدف قرار دادن نیروهای عربستان و ترکیه در صورت ورود به سوریه است و بین انتشار این خبر و اینکه عربستان اعلام کرده که تاریخی برای سفر ملک سلمان به مسکو تعیین نشده است، ارتباط وجود دارد. این در حالی است که همه می دانند قرار بود این سفر در ماه مارس آینده انجام شود.   

204-211-9

پربیننده ترین خبرها