وزیر جنگ اسراییل:با اعراب خلیج فارس رابطه داریم

وزیر جنگ اسراییل:با اعراب خلیج فارس رابطه داریم
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 11:57

العالم - وزیر جنگ رژیم اسرائیل از وجود کانال های تماس بین این رژیم و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: نشست های پشت درهای بسته با این کشورها در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موشه یعلون در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که بین اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تماس های محرمانه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل کانال های تفاهم با کشورهای عرب سنی مجاور دارد. این مسئله فقط به مصر و اردن محدود نیست. من از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهایی در شمال آفریقا صحبت می کنم. متاسفانه آنها هم اکنون اینجا نیستند که به صحبت های من گوش دهند.

یعلون سپس درصدد فتنه انگیزی و دشمنی بین کشورهای مسلمان منطقه و اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل سنت برآمد و گفت: اما از نظر آنها (کشورهای یاد شده)، ایران و گروه اخوان المسلمین دشمن هستند. از نظر ما و نظام های عربی سنی، شرور ایران است. آنها (نظام های عربی) با ما دست نمی دهند اما با آنها در اتاق های دربسته ملاقات می کنیم.

همزمان ترکی فیصل شاهزاده سعودی و رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی بر گرایش خود به رژیم صهیونیستی اذعان و با تایید سخنان یعلون در ارتباط با ایران و گروه اخوان المسلمین گفت: یعلون درخصوص خصومت بین کشورهای سنی با ایران و اخوان محق است.

یعلون دو روز پیش نیز با شماری از وزیران دفاع غربی درچارچوب کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات و ادعاهای رژیم اسرائیل علیه ایران را تکرار و تهران را به آنچه آن را به زعم خود "حمایت از تروریسم" خواند، متهم کرد و افزود: ایران خطری برای اسرائیل است.

یعلون در ادامه در صدد اختلاف افکنی بین کشورهای مسلمان منطقه برآمد و دفاع ایران از این کشورها در برابر تروریسم را به معنای تلاش برای تسلط بر آنها دانست و مدعی شد: "ایرانی ها بر بغداد و بیروت سیطره می یابند و چشم انتظار سلطه کامل بر دمشق و صنعا هم هستند. این محور که شامل تهران، بغداد، دمشق و بیروت می شود، کابوس خاورمیانه است و اثر آن بر منطقه و سایر جهان می تواند فاجعه بار باشد. ایران به مسلح کردن سازمان های تروریستی در منطقه ادامه می دهد و در همه جهان از جمله اروپا و آمریکا برای ایجاد زیربنای تروریسم خفته و نگهداری آن به منظور استفاده از آن در زمان مقتضی تلاش می کند".

وزیر جنگ رژیم اسرائیل که تنها رژیم دارای سلاح هسته ای غیر قانونی در منطقه است، همچنین بار دیگر ادعاهای واهی درخصوص تلاش ایران برای به زعم وی "دستیابی به سلاح هسته ای" را تکرار کرد و با فرافکنی خاصی از وجود نشانه هایی در خصوص تلاش برخی کشورهای عربی برای دستیابی به سلاح هسته ای سخن گفت و این مساله را نیز به نزدیک شدن ایران به ساخت بمب هسته ای مربوط دانست.

211-6-9

پربیننده ترین خبرها