شبکه العالم، علنی می کند..

ناگفته های عملیاتِ ضد اسرائیلی در فیلم "العمید"

دوشنبه 26 بهمن 1394 - 15:23

شبکه العالم، با پخش فیلم مستندِ "العمید" برای نخستین بار تصاویری منتشر نشده از زندگی شهید سمیر قطنار را علنی خواهد کرد.

به گفتۀ "حسین مرتضی" رئیس دفتر شبکه العالم در سوریه، فیلمِ مستند "العمید" (سالار)، صحنه ها و تصاویری از زندگی سمیر قنطار را در برمی گیرد که برای نخستین بار، علنی خواهد شد. در این فیلم همچنین، جزییات عملیات نهاریا که وی پیش از اجرای آن، اسیر شد نیز افشا خواهد شد.

مرتضی افزود: این فیلم، حاوی صحنه هایی از لحظۀ اسارت شهید قنطار در عملیات نهاریا و همچنین تصاویری کمتر دیده شده از وی در دادگاه است. در این فیلم اطلاعاتی از شهید قنطار از زبان مربی او پیش از اعزام به عملیات نهاریا به تصویر کشیده شده است و جزییات برنامه ریزی برای عملیات و رازهای اجرای آن را بر ملا می کند. از آن گذشته، در بخشی از این فیلم، اظهارات برخی اسیرانِ سابق سوری از بلندی های اشغالی جولان که در اسارتگاه با او هم سلولی بودند، به تصویر کشیده شده است.

به گفتۀ رئیس دفتر شبکه العالم در سوریه، این فیلم، به مثابۀ سندی خواهد بود که از ناگفته های زندگی سالار شهدا و اسرای مقاومت لبنان و همچنین چگونگی شروع مقاومت سوریه، پرده بر می دارد. دوربین شبکه العالم، پایگاه های مقاومت را همراهی کرده و از روابط سمیر القنطار و فرحان عصام الشعلان با مبارزان مقاومت فیلم برداری کرده است. از آن گذشته، تصاویری از روابط این شهید با ساکنان منطقه در سفرش به این منطقه و گشت زنی های او برای شناسایی نوار اشغالی جولانِ سوریه تهیه شده است که همگی در این فیلم مستند پخش خواهند شد.

این فیلم که "العمید" نام گذاری شده است، از سلسله فیلم های مستندی است که دفتر شبکه العالم در دمشق، با نظارت مستقیمِ حسین مرتضی تولید کرده است. مجموعه فیلم های مستندی که این دفتر ساخته است، در خصوص مستندسازی روند جنگ در سوریه است.

این فیلم مستند، در دو قسمت پخش خواهد شد، قسمت اول، روز دوشنبه ساعت 19:30 پخش و ساعت 00:30 بامداد، 5:00 بامداد و 16:00 روز سه شنبه تکرار خواهد شد. قسمتِ دومِ این مستند نیز روز جمعۀ آینده، ساعت 19:30 پخش خواهد شد و تکرار آن، در ساعت های 00:30 بامداد، 5:00 بامداد و 16:00 روز شنبه خواهد بود.

205-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها