خشم نخبگان ترکیه از شکست اردوغان در سوریه

خشم نخبگان ترکیه از شکست اردوغان در سوریه
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 19:35

العالم - رئیس جمهور ترکیه درصورت شکست در رویکرد خود در سوریه، با خشم نخبگان نظامی و حزب حاکم در ترکیه مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یفگنی ساتانوفسکی" رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در مسکو گفت: واضح است که ترک ها مرزهای سوریه را رد کرده و در درگیری سوریه دخالت کرده اند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از ساتانوفسکی گزارش داد: درصورتی که اوضاع در سوریه به نفع "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه پیش نرود، حزب عدالت و توسعه، او را نخواهد بخشید.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یکشنبه نوشت؛ دست کم 12 خودروی مجهز به تیرباربه همراه حدود صد نفر که گمان می رود نظامیان ترک و مزدوران باشند، از ترکیه وارد خاک سوریه شده اند.

به گزارش سانا، پس از حمله توپخانه ای اخیر ترکیه به اراضی سوریه، وزارت امور خارجه این کشور از سازمان ملل خواسته تا برای متوقف کردن تعرض های ترکیه در سوریه وارد عمل شود.

این درحالیست که "عصمت يلمز" وزیر دفاع ترکیه ورود نیروهای ترکیه به خاک سوریه را تکذیب؛ و تاکید کرده که کشورش طرحی برای اعزام نیرو به سوریه در آینده نزدیک ندارد.

ساتانوفسکی معتقد است که علت موضع وزیر دفاع ترکیه در تکذیب فوری این خبر، به موضع گیری بخش عمده ای از نخبگان نظامی ترکیه در قبال وضعیت فعلی سوریه باز می گردد.

به گفته این کارشناس روس، خصومت و شرارت طلبی بیش از حد اردوغان، موجب نگرانی فرماندهان نظامی ترکیه شده است. وی معتقد است که اظهارات وزیر دفاع ترکیه به این معناست که رفتارها و مواضع رجب طیب اردوغان، به هیچ وجه خوشایند فرماندهان ارتش ترکیه نیست.

7- 215/ 201

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها