استفاده داعش از سلاح شیمیایی در عراق

استفاده داعش از سلاح شیمیایی در عراق
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 22:38

العالم ـ یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری رویترز گفت: گروه تروریستی داعش سال گذشته در حمله به نیروهای کرد عراقی از گاز شیمیایی خردل استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد: با توجه به آزمایشات صورت گرفته توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی، گروه تروریستی داعش در سال گذشته نیروهای کرد عراق را با گاز خردل هدف قرار داد.

این نخستین مورد شناخته شده استفاده از سلاح های شیمیایی در عراق از زمان سقوط صدام تاکنون است.

یک منبع در سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز گفت: پس از آنکه حدود 35 نفر از نیروهای کرد که در میدان جنگ در ماه آگوست حضور داشتند، بیمار شدند، نتایج آزمایشات آنها در خصوص آسیب دیدن با گاز شیمیایی خردل مثبت درآمد؛ نمونه برداری از نیروهایی صورت گرفته بود که هنگام مبارزه با داعش در جنوب غرب اربیل مرکز کردستان عراق بیمار شده بودند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی عامل استفاده از گازخردل را مشخص نکرده، اما یک منبع دیپلماتیک با توجه به آنکه هنوز نتایج آزمایشات صادر نشده است، به شرط فاش نکردن نامش گفت که نتایج آزمایشات، استفاده عناصر داعش از سلاح های شیمیایی مورد تایید است.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی در ماه اکتبر نیز به استفاده از گاز شیمیایی خردل از سوی تروریست ها در سال گذشته در سوریه هم اشاره کرده بود.

گروهک تروریستی داعش تاکنون بارها از سلاح شیمیایی در سوریه علیه نیروهای ارتش و مردم این کشور استفاده کرده است.


210-7- 201

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها