اسد: با شکست تروریست‌ها، غرب پیشنهاد آتش‌بس می‌دهد

اسد: با شکست تروریست‌ها، غرب پیشنهاد آتش‌بس می‌دهد
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 23:06

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که غربی ها تنها زمانی از آتش‌بس سخن می گویند که تروریست‌ها شکست می خورند و عقب نشینی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شورای صنفی وکلا و حقوقدانان سوری گفت: هرگونه عملیات انتقال قدرت باید بر اساس قانون اساسی فعلی سوریه باشد و هیچ اقدامی فراتر از قانون اساسی و اختیارات دولت را نمی پذیریم.

اسد تاکید کرد: کشورهایی که حامی تروریست ها هستند چنین القا می کردند که راه حل نظامی تنها راه رسیدن به قدرت است.

وی تاکید کرد: هیأتی از مخالفان که در ریاض تشکیل شد، مجموعه ای از تروریست ها و خائنان است.

از عربستان و ترکیه، هیچ حماقتی بعید نیست
اسد درباره تهدید به دخالت زمینی در سوریه گفت: ترکیه و عربستان وابسته به غرب هستند و از گذشته تا کنون در فکر دخالت در سوریه بوده اند، اما این کار هرگز آسان نخواهد بود، هرچند هیج حماقتی از سران این دو کشور بعید نیست.
بشار اسد در ادامه سخنان خود به اهداف دشمنان سوریه اشاره کرده و گفت: طرح دشمنان این بود که یک قانون اساسی طایفه‌ای در سوریه مطرح کنند و سپس هر طایفه برای تقویت موضع خود از خارج کمک بگیرد.
اسد با اشاره به اینکه صرف نظر از اینکه تصمیمات دشمنان چه خواهد بود، اولویت دولت سوریه مبارزه با تروریسم است، گفت: چیزی که برای ما اهمیت دارد حاکمیت ملت سوریه خواهد بود  و هیچ گامی را تا بر اساس حاکمیت این ملت باشد برنخواهیم داشت.
وی افزود که دشمنان سوریه الان مسئله جدیدی اسم حکومت انتقالی را به جای هیئت انتقالی مطرح می کنند که هدف آنها تسلط بر دولت است. هر انتقالی باید در جریان قانون اساسی کنونی باشد مگر اینکه قانون اساسی دیگری تنظیم شود.
رئیس جمهور سوریه گفت سخنان غربی ها در مورد آتش بس تنها زمانی مطرح شد که شکست افراد مسلح آغاز گردید.

 

7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها