2000 ساختمان در رمادی ویران شده است

2000 ساختمان در رمادی ویران شده است
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 09:25

العالم - مرکز آموزش و پژوهش های سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، از اواسط سال 2014 تا زمان حاضر حدود 2 هزار باب خانه در شهر "رمادی" و حومه آن منهدم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دراین بیانیه که پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" آن را منتشر کرد آمده است: حدود 5 هزار و 700 ساختمان هم دچار خسارات مختلف شده است.

در این گزارش با اشاره به تاثیر حملات موشکی و توپخانه ای گروه تروریستی "داعش" و حملات هوایی ائتلاف آمریکایی بر تخریب این ساختمان ها  و با مقایسه تصاویر ماهواره ای تهیه شده در زمان حاضر با تصاویر ژوئیه 2014  ، حجم خرابی ها گسترده توصیف شده است.

بررسی تصاویر حاکیست، بیش از 3 هزار و دویست خانه در مرکز شهر رمادی زیان دیده و 1165 خانه به کلی ویران شده که این ارقام با احتساب خانه های حومه شهر تقریبا دو برابر است.

"راجع العیساوی" رییس کمیته خدمات شورای استان الانبار 31 دسامبر 2015 اعلام کرد که عملیات "ارتش" و حملات تروریستی در رمادی باعث ویرانی بسیار گسترده در زیر بنای شهر شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار خانه در رمادی به خاطر اینگونه عملیات ویران شده است، از سازمان ملل متحد برای بازسازی استان "الانبار" درخواست کمک کرد. 

رمادی مرکز استان الانبار در صد کیلومتری غرب بغداد است.

206-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها