مخالفت سیسی با مداخله نظامی در سوریه

مخالفت سیسی با مداخله نظامی در سوریه
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 13:33

العالم - رییس جمهوری مصر ضمن اعلام مخالفت کشورش با مداخله نظامی در سوریه برلزوم حفظ یکپارچگی آن کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل ازخبرگزاری مصر"عبدالفتاح السیسی " گفت : موضع مصر درزمینه حل مسالمت آمیز منازعه، حفظ یکپارچگی سوریه و هشدار نسبت به انهدام نهادهای نظام درآن کشور ثابت است.

وی درگفت و گو با مجله فرانسوی زبان "جون آفریک" چاپ پاریس افزود: مدت طولانی نسبت به بحران سوریه بی توجه بودیم و اکنون اوضاع به شدت پیچیده شده است، اگر دو سال قبل راه حلی می یافتیم به وضع فعلی دچار نمی شدیم.

رییس جمهوری مصر با بیان اینکه بازسازی سوریه صدها میلیارد دلارهزینه دارد، خاطرنشان کرد: مانند لیبی نمی توانیم بگذاریم گروه های تروریستی گسترش یابند چون تهدیدی برای تمام منطقه است.

وی گفت، مصر با چالش هایی نگران کننده و بسیار دشوار در زمینه اوضاع امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مواجه است که باعث شده هر گونه جنگ جدید در منطقه به افزایش خطرات امنیتی برای کشورمان بیانجامد.

السیسی پیرامون موضع کشورش نسبت به دخالت پیمان آتلانتیک شمال " ناتو" علیه گروه تروریستی "داعش" در لیبی بیان کرد، تا وقتی تمام راه حل ها بررسی نشود و لیبیایی ها تمایل نشان ندهند، نمی توانیم در لیبی دخالت کنیم. راه حل نظامی باید آخرین راه حل در لیبی باشد. 

وی درباره آینده روابط مصر با ترکیه و امکان گفت و گو علی رغم آنکه آنکارا نظام مصر را کودتایی می داند، گفت، مصر همواره از مداخله در امور دیگران خودداری نموده و اجازه دخالت دیگران در امورش را نمی دهد، لذا هیچ موضع خصمانه ای از سوی ما اتخاذ نمی شود.

موضع السیسی درباره بحران سوریه مغایر با موضع عربستان سعودی است چه اینکه سرتیپ "احمد عسیری" مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی آل سعود گفت که کشورش آماده شرکت در عملیات زمینی در سوریه است اگر ائتلاف به سرکردگی آمریکا تصمیم به چنین عملیاتی اتخاذ نماید.

همچنین مسئولان غربی در هفته های اخیر نسبت به مداخله نظامی در لیبی علیه داعش که به شکلی شتابان در چند شهر این کشور گسترش یافته و همچنین در سایه اوضاع سیاسی بحرانی این کشور تهدید نمودند. 

206-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها