ورژن جدید داعش هم آمد!

ورژن جدید  داعش هم آمد!
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 17:22

پس از حرف و حدیث های فراوان در خصوص حمایت ترکیه از گروه تروریستی داعش درعراق و سوریه و تکذیب های پی درپی آنکارا، گفته می شود که سازمان اطلاعات این کشور بالاخره ورژن جدید داعش را این بار با هدف مقابله با کردها رو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اوزجان ترک، تحلیلگر و کارشناس خاورمیانه در امور ترکیه، در توییت شخصی خود، هویت واقعی گروه "اسدالله" را که به تازگی در مناطق کرد نشین ترکیه اعلام موجودیت کرده است، برملا کرد. 

قاتلان جدید کردها در ترکیه

وی که در بین روزنامه نگاران و تحلیلگران منطقه ای به دلیل ارتباطات پنهان خود با محافل سیاسی و متنفذین منطقه، لقب شعبده باز گرفته است، مدتی قبل مقاله ای تحت عنوان قاتلان جدید کردها در ترکیه نوشته و عنوان کرد که سرویس اطلاعاتی ترکیه به دنبال سرکوب کردهاست.

این تحلیلگر ترکیه ای در مقاله جدید خود با عنوان "ورژن جدید داعش" یا قاتلان کردها نوشته است: یکی از زیرکانه ترین پیشنهادات "میت" (سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه)، ایجاد یک داعش جدید علیه کردهای منطقه است؛ چنانچه میت بتواند گروه جدیدی از افراطیون را توجیه و در قالب گروهی اسلامی و افراطی مورد حمایت قرار دهد، گروه های کردی را به زانو در خواهد آورد.

سیاست هراس افکنی و قتل، در سازمان اطلاعات ترکیه

وی در مقاله خود به نقل از یکی از افسران ارشد میت نوشته است که شاه کلید، هراس افکنی و قتل و غارت است. هر عصیانگری تا زمانی وحشی است که از خود عصیانگر تر و وحشی تر نبیند. حریف باید باور کند که قدرت تو بر او غلبه دارد و تو از او خونریزتر و سفاک تری و تنها در این صورت عقب خواهد خواهد نشست.

اوزجان تحلیل خود را با استناد به اظهارات چند افسر میت مطرح و به موضع رسمی مقام امنیتی ترکیه اشاره می کند که عنوان داشته: آنها (کردهای معترض) در جامعه ترکیه، پا را از گلیم خود درازتر کرده و می خواهند در درون ترکیه عثمانی برای خود وطن بسازند... باید به هرقیمت آنها را سرکوب کرد و حتی اگر لازم باشد از خود داعش هم کمک بگیرم، این کار را خواهیم کرد.

برخی از رونامه نگاران و خوانندگان توییت ازوجان ترک، پس از اعلام موجودیت گروه موسوم به اسدالله، کامنت های جالبی برای وی نوشته اند از جمله این که: حقا که شعبده بازی ... نئونازی ها یا نئو عثمانی ها... حقوق بشر یا قانون جنگل ... نوادگان هیتلر به دنبال هولوکاست جدید ...

لازم به توضیح است که گروه شبه نظامی اسدالله با مشی اسلام گرایی سنی و ناسیونالیستی ترک به تازگی اعلام موجودیت کرده و هویت اعضا و وابستگی آنها روشن نیست؛ اما بنا بر شواهد و قرائن موجود و حضور آنها در کنار نیروهای دولتی و ارتش ترکیه، می توان حدس زد که این گروه همان تشکیلاتی است که سرویس اطلاعاتی ترکیه با جذب تعداد مشخصی از عناصر داعش سازماندهی و ایجاد کرده است.

در گذشته اخبار تایید نشده ای در خصوص توافق هاکان فیدان، رييس سرويس اطلاعاتي ميت ترکيه، با داعش برای سرکوب پ.ک.ک و سایر گروه های کرد در ازای حمایت تسلیحاتی ترکیه از داعش در عراق و سوریه منتشر شده بود.

211-9

پربیننده ترین خبرها