ترکیه برای عملیات زمینی درسوریه دنبال شریک می گردد

ترکیه برای عملیات زمینی درسوریه دنبال شریک می گردد
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 17:43

العالم ـ یک مسئول ارشد ترک اعلام کرد که ترکیه دخالت نظامی زمینی در سوریه را در صورت مشارکت هم پیمانان خود تایید می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسئول ارشد ترکیه ای که از روزنامه نگاران خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که ترکیه دخالت نظامی زمینی در سوریه را فقط با مشارکت هم پیمانان خود تایید میکند و بر این باور است که فقط این مساله می تواند جنگ را درسوریه متوقف کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مسئول ترک افزود: ما خواهان یک عملیات زمینی هستیم که هم پیمانان بین المللی در آن مشارکت داشته باشند و بدون اقدام نظامی زمینی توقف درگیری ها در سوریه غیرممکن است. 

این مسئول ترکیه ای با بیان اینکه کشورش به طور یکجانبه دست به چنین عملیاتی نخواهد زد، تاکید کرد که هیچ عملیات نظامی یک جانبه ای از سوی ترکیه در سوریه صورت نخواهد گرفت.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز شنبه با اعلام اینکه آنکارا و ریاض ممکن است دست به یک عملیات زمینی علیه داعش در سوریه بزنند، تاکید کرد که عربستان هواپیماهای جنگی به یک پایگاه ترکیه ای فرستاده است.

ترکیه و عربستان در ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا که دست به حملات هوایی در سوریه و عراق می زند، مشارکت دارند.

واحد توپخانه ای ترکیه از روز شنبه، مواضع تحت سیطره نیروهای کرد در سوریه که آنکارا آنها را تروریست می داند، به صورت روزانه، هدف قرار می دهد.

210-9

 

پربیننده ترین خبرها