اختلافات ترکیه و روسیه جنگ جهانی سوم را شعله ور می کند

اختلافات ترکیه و روسیه جنگ جهانی سوم را شعله ور می کند
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 22:07

العالم ـ یک روزنامه انگلیسی نوشت که اختلافات روسیه و ترکیه ممکن است به شعله ورشدن جنگ جهانی سوم بینجامد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی روزنامه "دیلی میل" انگلیس خاطرنشان کرد که به سبب عنادورزی ترکیه و روسیه در مواضع خود، نبود نرمش میان این دو کشور بویژه در خصوص سیاستهای استقبال از آوارگان سوری و تمایل دو کشور به دخالت نظامی در سوریه، ممکن است که اختلافات میان آنکارا و مسکو به شعله ور شدن جنگ جهانی سوم بینجامد. 

به نوشته دیلی میل،به سبب حملات هوایی روزانه روسیه علیه داعش و مخالفان نظام سوریه، شش هزارپناهنده غیرنظامی سوری در مرزهای ترکیه و اردن در حالت انتظار به سر می برند که این امر سبب شد تا ترکیه نیز آشکارا اعلام کند که قصد استقبال از پناهندگان بیشتر را ندارد. 

از زمانی که ترکیه جنگنده روسی را در مرزهای سوریه ساقط کرد، ولادمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، وعده پیامدهای سخت داد. تحلیلگران نیز همواره حادثه تاریخی را که زمینه ساز جنگ جهانی اول شد، یادآوری می کنند و این که اینبار نیز از اینکه ممکن است پیامد یک درگیری کوچک و محدود به شعله ور شدن جنگ جهانی سوم بینجامد، ابراز نگرانی می کنند.

ناظران احتمال می دهند که ریشه اختلاف میان روسیه و ترکیه به سال 1768 باز می گردد؛ زمانی که  کاترین کبیر ملکه روسیه جنگی علیه امپراطوری عثمانی به راه انداخت. تحلیل گران روابط دو کشور را "انتقام جویانه" توصیف می کنند که فقط با شعله ور شدن یک جنگ جهانی جدید به پایان خواهد رسید، جنگی که دو طرف در آن ثابت کنند کدام یک قوی تر است.

210-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها