مفتی سوریه: از 5 سال قبل قویتر شده‌ایم

چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 15:01

مفتی سوریه تاکید کرد که این کشور امروز قویتر از پنج سال قبل است، و ارتش و شهروندان سوری ثابت کردند که هوشیارتر و آگاه‌تر از یکصد شبکه تلویزیونی هستند که علیه آنها و کشورشان سخن پراکنی می‌کنند.

"شیخ احمد بدر الدین حسون" روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری العالم، از ارتش سوریه قدردانی کرد گفت: ارتش سوریه همچنان منسجم و قویتر از پنج سال پیش است.
وی با قدردانی از ملت سوریه اظهار داشت: ملت سوریه نیز امروز قویتر از پنج سال قبل است، و امت اسلامی درحال بیدار شدن است.
شیخ احمد بدر الدین حسون گفت: سوریه از زمان جنگ عراق و ایران هزینه می پردازد، و این هزینه از زمانی است که حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه از مخالفت خود با این جنگ سخن گفت و از برادرانمان در عراق خواست تا این جنگ را متوقف کنند.
وی افزود: اعراب در سال 1983 میلادی کمک های خود به سوریه برای ادامه جنگ (با اسرائیل) را قطع کردند؛ درحالی که سوریه از آنها در برابر تجاوزگری اسرائیل دفاع می کرد. پس از آن ما هزینه می‌دهیم، زیرا فریب نخوردیم به همین دلیل از آن زمان تصمیم گرفته شد که سوریه ضعیف و از هم گسسته شود.
مفتی سوریه با اشاره به گروه معارضان سوری مورد حمایت عربستان تصریح کرد: اگر انتخاباتی جدید و آتش بس اعلام شود و کسانی که اکنون در ریاض نشسته اند بتوانند نامزد شوند، غیرممکن است بتوانند حتی یک رای مردم را بدست بیاورند یا روی آمدن به سوریه را داشته باشند، زیرا خون های مردم سوریه با دستان آنها ریخته شد، درحالیکه آنها چند سال پیش با تبلیغات فراوان خود را به مردم به عنوان قومی و ملی گرا معرفی می کردند.
شیخ حسون با اشاره به عربستان گفت: سوریه نمی تواند دلار بدهد تا در قبال آن اخلاق و ارزش ها را خریداری کند.
شیخ احمد بدر الدین حسون افزود: وقتی سوریه از لبنان خارج شد، این کشور متحد و یکپارچه شده بود، درحالیکه وقتی ما وارد لبنان شدیم، این کشور چهارتکه بود.
مفتی سوریه خطاب ملت لبنان تأکید کرد: اگر برخی از سربازان سوری ما در خاک شما اشتباه کردند، خون فرزندان ما را که برای وحدت شما و یکپارچه کردن کشور شما ریخته شد، فراموش نکنید؛ بعد از آنکه سیاستمداران شما که امروز سوریه را مورد شماتت قرار می دهند و نمک‌دان می شکنند، و بین شما تفرقه انداختند.
وی خطاب به کسانی که نسبت به دین و اسلام خویش غیرت دارند، گفت: امیدوارم که به رسانه های دشمن مراجعه کنید و بشنوید که وزیر جنگ دشمن از دوسال پیش چه می گوید، او گفت که "ما بسیار خرسندیم زیرا توانستیم به اعراب و مسلمانان بگوییم که اسلام همان تروریسم است و آنها همراه با ما نبرد با دینشان را آغاز کردند و می گویند که این دین تروریسم است".
مفتی سوریه افزود: آنها توانستند در افکار اینها نفوذ کرده و هدایت آن را به دست بگیرند، لذا به جای آنکه در برابر صهیونیست ها صف آرایی کنند رو به جمهوری اسلامی ایران کردند و گفتد که این کشور دشمن است، و مقاومت دشمن به شمار می آید و دشمنان در غزه هستند.
وی درحالیکه بغض در گلو داشت با اشاره به ماجرای شهادت "یاسمین التمیمی" در شهر الخلیل و اهانت نظامیان اشغالگر به پیکر پاک آن دختر 14 ساله فلسطینی، اظهار داشت: آنها از حمایت از فلسطین دست برمی دارند؛ درحالی که می بینند که همین دیروز، دختر 14 ساله فلسطینی چگونه جان خود را از دست می دهد؛ دختری که خون پاکش به آتش تبدیل شده و دامن آنها را خواهد گرفت و مانند شهدای سوریه، به نوری برای چراغ راه دیگران تبدیل خواهد شد.
شیخ احمد بدر الدین حسون خطاب به کسانی که آنها را انتقال دهندگان ترکیه از سکولاریم به اسلامگرایی خواند، گفت: مبارکتان باشد. شما امروز پول خون فرزندان مرمره (سرنشینان کشتی مرمره) را می گیرید و اگر خون آنها برای شما با ارزش است، پس آیا خون فرزندان غزه و دیریاسین و خون این شهدا باارزش نیست. ادعا می کنید که به نام حزبی اسلامی پرچمدار اسلام هستید. خواهش می کنم از این تفکر که از اسلام به عنوان پوششی برای رسیدن به قدرت – به جای عزت گرفتن از آن – استفاده کرده اید، دست بردارید.

6-8

پربیننده ترین خبرها