در نامه رئیس کمیته عالی انقلاب یمن مطرح شد؛

شورای امنیت جلوی نسل‌کشی در یمن را بگیرد

شورای امنیت جلوی نسل‌کشی در یمن را بگیرد
چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 18:14

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد با بیان که بیش از 11 ماه است که مردم یمن در معرض تجاوز بی‌رحمانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن قرار دارند، از این شورا خواست مطابق منشور سازمان ملل متحد به وظایف انسانی خود عمل کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، متن نامه "محمد علی الحوثی" رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به رئیس و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تجاوزگری ائتلاف سعودی و متحدان آل سعود  به ویژه آمریکا علیه مردم مظلوم یمن به این شرح است :

کمیته عالی انقلاب یمن با ارسال این نامه ضمن ابلاغ سلام و درود مردم یمن که با درد و رنج آنان آمیخته است، از شما می خواهد بر اساس منشور سازمان ملل و اهداف اصلی شکل گیری این سازمان بین المللی به وظایف خود در قبال مردم و سرزمین یمن عمل کنید.

این کمیته ابتدا حقایقی از اوضاع انسانی، قانونی و سیاسی یمن را به شرح زیر بیان می کند:

واقعیت نخست:

یمن بیش از 11 ماه است که با جنگ خارجی به سرکردگی آمریکا و متحدان منطقه ای اش و نیز گروه‌های تروریستی  مواجه است و این تجاوزگری موجب شده است مردم یمن با شدیدترین جنایت های بشری روبرو شوند؛ جنایت هایی که با حمله به یک دولت مستقل و عضو سازمان ملل آغاز شده و طی آن یمن شاهد نسل کشی بوده، زیر ساخت های آن از بین رفته است و آثار تاریخی و تمدن آن که یمنی ها آن را در طول صدها سال بنا کرده اند و میراث تمدن بشری به شمار می آمد، نابود شده است.

همچنین در تجاوزگری ها علیه یمن به طور عمد غیرنظامیان در روستاها و شهرها و مناطق مسکونی هدف حمله قرار گرفتند و به این ترتیب ده‌ها هزار نفر قربانی شدند و تحریم و محاصره یمن از دریا ، خشکی و هوا موجب سد شدن راه ورود کمک های بشردوستانه به یمن شد؛ کمک هایی که بیش از 90 درصد نیازهای حیاتی، غذایی، دارویی و سوخت این کشور را شامل می شود.

متجاوزان به یمن حتی پل ها، راه‌های ارتباطی و بنادر از جمله بندر "الحدیده"، تنها بندری را که سازمان ملل، نهادها و سازمان های حقوق بشری از آن برای ارسال کمک های بشر دوستانه به یمن استفاده می کردند، هدف قرار دادند.

دشمنان بی رحم مردم مظلوم یمن، در ادامه تجاوزگری های خود، کارخانه ها، سیلوها، انبارهای مواد غذایی، کشتزارها و مراکز حمل و نقل را نیز هدف قرار داده و بدون تردید دستانشان به جنایت نسل کشی علیه یمنی ها آلوده شده است.

براساس تازه ترین آمارها و بیانیه های صادره از سوی سازمان های بین المللی بیش از 80 درصد ملت یمن به کمک های غذایی فوری نیاز دارند و در صورتی که این کمک ها به دست آنها نرسد، گرسنگی در یمن فراگیر خواهد شد.

ائتلاف سعودی آمریکایی، منازل مسکونی را بر سر ساکنان آن ویران می کنند و تاکنون ده‌ها هزار منزل مسکونی ویران شده است و در این میان حتی بیمارستان، مراکز پزشکی، آموزشی، خدماتی، مساجد، آثار تاریخی و باستانی و شبکه های آبرسانی نیز از حملات متجاوزان در امان نمانده است و اینک میلیون های یمنی از کمبود آب آشامیدنی رنج می برند.

خاطرنشان می شود که نهادهای بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد نیز این حقایق را در گزارش های خود تایید کرده اند و آمار و ارقام اعلام شده از سوی سازمان های حقوقی در خصوص میزان خسارت های ناشی از تجاوزگری در یمن که به "ولد الشیخ" نماینده سازمان ملل متحد تحویل داده شده است، در این نامه ذکر می شود.

 واقعیت دوم:

متاسفانه از آغاز حملات سعودی به یمن، مردم این کشور با محاصره و تحریم اقتصادی گسترده و مرگبار آمریکایی - سعودی مواجه شده اند و با وجود ارسال نامه های متعدد به سازمان ملل هیچ گونه اقدام قابل توجهی برای پایان دادن به این جنایت ها و کاستن درد و رنج مردم یمن صورت نگرفته است بنابراین از شما می خواهیم به اقدامات خود برای پایان دادن به محاصره یمن سرعت دهید.

واقعیت سوم:

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بسیاری از قطعنامه های خود اعلام کرده است که به خطر رشد گروه‌های تروریستی در یمن واقف است و نیز  تاکید کرده است که جامعه جهانی باید مسئولیت قانونی و اخلاقی خود را برای مقابله با این آفت و تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی بپذیرد.

اما متاسفانه مواضع و اقدامات شورای امنیت با این قطعنامه ها تعارض داشته و چارچوب درک خطرات موجود در یمن نیست زیرا پس از آن که ملت یمن توانست در مبارزه با گروه‌های تروریستی گام های بزرگی بردارد، عربستان و آمریکا، یمن را هدف حمله قرار دادند تا این گروه‌ها را نجات داده و روحی دوباره در آنها بدمند.

متجاوزان در این مسیر، گروه‌های تروریستی را به طور کامل تحت حمایت قرار داده و پوشش هوایی را برای آنان تامین و زمینه گسترش حضور آنان در مناطق مختلف یمن را فراهم کردند، این درحالی است که  شورای امنیت از این اقدامات آگاه است، بدون این که کاری انجام دهد و این امر نقش شورای امنیت را زیر سوال برده و اعتبار آن را در بوته آزمایش قرار می دهد.

واقعیت چهارم:

نمایندگی دیپلماتیک و خارجی جمهوری یمن از سوی رژیم سعودی غصب شده است و این اقدامات با جلب شخصیت های یمنی که در کشور مشروعیت ندارند، صورت گرفته است که عبدربه منصور هادی در راس این افراد می باشد و اتهامات زیادی از جمله همکاری با کشورهای متجاوز برای نابودی ثروت های ملت یمن و کشتار مردم این کشور، به او وارد است.

تاکید می شود که غصب نمایندگی یمن در شورای امنیت با اهداف زیر صورت گرفت:

اول: تلاش برای اینکه تجاوز بیگانگان به یمن به عنوان یک درگیری داخلی به تصویر کشیده شود که این با قانون اساسی یمن در تعارض است.

دوم: تلاش برای خفه کردن  صدای یمن در جوامع خارجی تا این کشور نتواند در سطح سیاسی و قانونی از ملت خود دفاع کند.

ما این واقعیت را به شورای امنیت اعلام کرده و آن را به مسئولیت پذیری و پایبندی به منشور سازمان ملل فرا می خوانیم.
بنابراین بر اصول بدیهی قانونی و سیاسی تاکید کرده و اعلام می‌کنیم که این ملت ها هستند که بدون دخالت خارجی های درباره سرنوشت و مسئولان و حاکمان خود تصمیم می گیرند و بر همین اساس، سازمان ملل باید با نظام حاکم در یمن تعامل داشته باشد.

با توجه به آنچه ذکر کردیم، موارد زیر را از شورای امنیت خواستاریم:

1-  توقف جنگ و اشغالگری علیه جمهوری یمن توسط کشورهای متجاوز و اتخاذ تمام اقدامات و تدابیر لازم برای پایان دادن به این وضع و نیز پایان دادن به محاصره و تحریم ملت یمن طبق ماده اول بند نخست منشور سازمان ملل متحد که اهداف تشکیل این سازمان را به شرح ذیل بیان می کند:

"حفظ صلح و امنیت بین المللی و مقابله با عواملی که صلح را در معرض تهدید قرار می دهد".

2- مکلف کردن دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به تحقیق در خصوص جنایت های متجاوزان علیه ملت یمن و ارجاع آنان به دادگاه.

3- اقدام فوری و سریع برای نجات ملت یمن از وضعیت فاجعه بار انسانی و معیشتی ناشی از جنایت های متجاوزان.

4- تاکید بر حق ملت یمن بر دفاع از خود در مقابله با تجاوزگری ها.

با احترام فراوان
محمد علی الحوثی
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن    

7- 213                

پربیننده ترین خبرها